Bogen som spökar??

Ja då har vi varit till veterinären igen...
Fick börja med att gå runt och kolla hur hältan såg ut idag, sen blev de böjprov av tass och armbåge igen. Ingen skillnad på gången utav de idag heller.
Han skulle få in på röntgen igen då, så vi gick dit och gav honom en sova gott spruta. Vi fick vara kvar tills han somna. Mamma var med som hjälpreda. Men sen sa öjvind att de här kommer ta tid så vi fick roa oss i väntrummet så länge...

Å tid tycker man ju förstås att de tar när man väntar och väntar. Efter en stund kom dom och sa att han fått de vakna upp spruta och att vi fick gå in till han. Jag fråga sköterskan om dom hittat nå, å de hade dom, men inte i tassen utan i bogen men att öjvind fick förklara bättre.
Många tankar hinner de ju så klart bli!
När öjvind kom så gick han noga igenom vad dom gjort och sett, båda tassarna var röntgade men inget avvikande syntes där. Armbågarna var kollad igen och jämförd med förra plåtarna, inget fel där heller. Men så syndes de något i leden i bogen...
Alla leder och skålar ser jämn och fin ut, inget som sticker ut eller är ojämnt. Därimot "fattades" de lite brosk på leden där uppe, de visa sig som ett mörkare område och ev ytterst lite inbuktning.
Självklart var jag tvungen få bekräftat att de inte var skelettcanser, men nej de Är de inte! DE ser inte alls ut så på röntgen! Skönt...
Öjvind ska nu skicka plåtarna till Falun för ett utlåtande från dom, hur prognosen ser ut kunde han inte säga men ev att Falun gör bedömningen att dom ville in och titta trodde han. Så nu är de bara avvakta svar från Falun.
Tills vidare fick Atlas nu en spruta som ska främja brorktillväxten och är Anitflammatoriks och räcker en vecka. SÅ nästa fredag ska vi tillbaka och kolla och förmodligen få en spruta till då.

MIN förhoppning är ju så klart att sprutan och tiden hjälper brosket att fylla ut de som fattades, han växer ju fortfarande ett bra tag till så Jag tror att de Är möjligt.

Han var ju som sagt helt 100 % symptom fri flera dagar till i går eftermiddag då han helt plötsligt blev riktigt halt! SÅ halt har han aldrig varit.

Att åka till Falun för vidare utredning tar emot!! Dom har jag helt tappat förtroende för sen dom hjälpte Apotin, hade dom inte trott en jävla massa där då utan gjort en grundlig undersökning har Apotin inte behöva mista livet för en jävla Skitsak!! Dock är detta inte samma sak med ändå vill man ju kunna lita på dom som sköter om sina älsklingar!!
Men Jag hoppas vi slipper dit... Nu ska jag lägga mig med go pöjken för han är helt slut nu...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Hej! Falun har jag oxå mycket dåligt förtroende för, jag höll på att mista min tik där nu i december, trots att jag visste exakt vad som hade hänt, så tog dom helt fel plåtar och missade en stooor benknota i matstrupen. Pga det så blev såret över 1 dm stort.. "röd flagg" var det i 3 dygn..och mycke lidande. Hon är inte frisk än.Hoppas att det går bättre för er, Lycka till med vovven !!

2011-01-28 @ 18:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0