3.e semester veckan...



Å utvilad är väl de sista jag kan säga att jag är....
Men igår hade jag en slapp dag bara, så idag måste jag nog sätta fart att göra något!

Ev att stugan som vi tänkte ha som sadelkammare hamnar här trots allt?
Vi får se innan veckans slut hur de blir. Ägaren måste bli av med den och står för frakt hit isf. Får fixa till den som gäststuga om den kommer, iaf delen med dörr då är De tänkt. Men som sagt så får vi se.

Idag har jag betala och gjort klart med Jenka och DILLBA, så till helgen senast ska jag hämta hem dom.
Jenka har inte gått om i brunst så hon bör vara dräktig eftersom hon tog emot hingst 8 juni och inte gått om.
DILLBA har tyvärr inte visat nå som jag förstått de! SÅ ändra har hon smyge eller så blir de ingen bäbis där...
Hur som så ska de bli så spännande att se dom båda och framför allt mysa med mys Jenka!!
Förmodar att de aldrig varit så tjocka som dom kanske är nu, fötterna är väl dax att fixa igen direkt oxå kan jag tänka mig.

Atlas var ute på öppet fält igår och fick tjuvrus x antal gånger, till slut fick han koppel på sig, lät han faktiskt rusa lite, han får ju galoppera lös nu men inte skena som han gjorde igår. Han har en extrem högsta växel och den vill jag inte han använder! Men peppar peppar så visa han inge hälta vare sig efter eller Nu idag.
Känner att han klarar av att trava och galoppera normalt nu ibland men dessa tjuvrus gör mig nervös...
Vill ju att han ska hålla!! Nästa bad ska jag försöka ha han lös i vattnet så han kan härja som han vill när de Blir mindre belastning på honom.

Nä nu lär jag väl försöka göra någon nytta, atlas bör vara nödig om inte annat....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0