hästsaker till salu...

Ja som ni säkert märker kommer de ut mer och mer hästsaker till salu på bloggen.
Kommer fortsätta rensa mer så vet ni häst folk att ni behöver nå så fråga!!
Alla saker kommer så småning om att komma ut på annons så tveka inte för länge ;-)

Idag har jag mest hållt på med hästsaker, satt sista betes hagen åt Lill flocken, å där var de mer än fullt med smultron! Blev inte riktigt klar, fattas under tråd en bit. Se om jag orkar fixa de senare?

Annars händer inte mycke...
Tomas har fått semester så inga tider finns just att passa nu.
Jag släpper hästar på bete på morgon när jag vaknar samt stänger in dom till natten och ger lite hö. Så praktiskt så!!!
Skönt att de är lite mindre att göra en del av året, behöver ju ta igen sig lite mellan åt oxå.
Tror jag ska ut och kolla mer saker snart, pojkarna sover så de Blir segt att sitta tyst och prata med katten bara!

Förra inlägget skrev jag ju att DILLBA och Jenka kommit hem, jätte skönt att ha alla samlad och slippa fundera en massa.
De gick ju lugnt att släppa ihop alla trots allt, motion fick dom ju men inte mycke mer än så.
Varken DILLBA eller Jenka har visat någon brunst sen dom kom hem. Så jag hoppas ju så klart båda tagit sig...
Flinga och Bianca där i mot brunstar för fullt just nu.
Jenka verkar vilja vara lite för sig själv ganska mycke, gravid illamående tro? ;-)
Turbo och DILLBA tyr sig väldigt till varandra, mer än dom gjort senaste åren. Flinga verkar kunna stå på egna ben på ett helt annat vis nu så de Var nog bra dom var i från varandra.

IGår halta Atlas mer eller mindre hela dagen, inte mycke alls men han gick orent och linka till mellan åt.
Så i dag var han bättre, bara något stel.
Men jag ringde ändå strömsholm akuten uti fall...
Dom tror inte på att de är Op skadan som kronglar, den ska vara helt läkt nu. Men de kan hända att den gått upp eller att en annan led blivit drabbad... Inte vidare kul iaf, tur Atlas själv inte verkar bry sig!!
Kan även vara så att Panoestiten kommit tillbaka eller nå helt annat som en sträckning eller dyligt.
Hur som så e de korta göra i från sig vänder i koppel nu igen samt begränsa för hopp och skutt.
Överansträngnig kan jag inte tänka mig de är, vist vi var och bada på onsdagen och han fick vara lös. Men vattnet tar ju bort mycke av tyngden och nå längre promenader har de inte varit i värmen.
Vi ska avvakta till måndag om de inte blir värre, dock e han ju som sagt bättre idag, kanske tar 3-5 cm kortare steg med vänster benet bara samt att de ser lite stelt ut.

Nä nu går jag ut och letar mer saker....

Kommentarer
Postat av: Alice

Jag måste säga att jag verkligen diggar din blogg. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din blogg via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 14:55:39
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0