igår kväll och idag...



Ja igår slappa jag någon timme och Sen tog jag itu med sista ströbädden.
Drygt!! Både för kropp och näsa!!
Men nu är de äntligen gjort, skall bara städa golv och fylla nytt spån där inne så e allt klart för vintern sen.
Även om de blir ett väldigt jobb att få ut bädden tänker jag satsa på de även denna vinter!
För de är lättskött bara understa lagret satt sig, sen är de bara ta ut Skit och fylla nytt spån!
De blir trots allt en behaglig stall miljö då de aldrig luktar kiss, samt att de ger lite värme åt isiga fötter.
Synd jag inte lyckas med dessa bäddar ute i drifterna med spån...
Å halm är svårare att få tag på än knark på denna by som de verkar....

Blev inte så mycke kvar av kvällen igår, vi var trött alla så de Blev sängen tidigt, tror vi la oss vid 00.00 tiden.

Vakna i tid i morse istället då...
Gjorde Atlas lite förvånad då, han brukar ju alltid få vänta inne medan jag fixar hästarna eftersom han inte får vara lös.
Men i morse fick han alltså följa med och byta hage. Gissa om roligt de var då att gå med mamma och ha 8 små hästar i släptåg ;-)
Sen satt han så snällt och vänta medan jag öppna och stängde hagen, Stolt var han!
Så nu misstänker jag att de är någon som vill med i morgon med ;-)

Denna dag i övrigt har då verkligen varit seg!
Jag blir galet rastlös egentligen av dessa dagar...
På förmiddagen möblera vi i alla fall om, datorn och skrivare måste ha någon bra plats nu när vi äntligen har såna finesser!
Sagt och gjort, passa även på att torka av hallpanelen eftersom den blir så härligt prickig och slemig när djuren kommer uti från och ruskar sig där. Blev väl skapligt bra som tur var...
Sen fick Tomas ut och fixa lite med "ny stallet" satt fast vindväven och plast, Jag och Atlas roa oss med att sitta i gräset och titta på samt att gräva i dyngan, Ja inte jag då men vilde bill...

Brunst tider till max har vi här oxå!
Lena är just nu hel sugen på Turbo, försöker lyfta han över staketet! Å de är inget han har nå emot...
Bianca brunstar och vill till Lena, får sätta tillbaka tråden mellan åt....
Dusty brunstar och gör allt för att Fjant ska uppvakta henne, men de tiderna har han lämnat bakom sig och tycker nog mest de är kul att jävlas med henne...
Å så har vi ju DILLBA och Jenka som INTE visar någon brunst!! Så kanske törs jag hoppas på de bästa....

Nu måste jag kolla Strumpan och ungar, Tomas tyckte hon skulle bo i kattrummet nu och skulle ha koll men glömde tydligen bort sig för nu går gräsklipparen för fullt ;-)

Kommentarer
Postat av: Marit

Hej!

En liten uppdatering från Falun så du vet att vi tar hand om lilla Njomza. Idag har vi varit på djursjukhuset och Njomza har blivit vaccinerad. Hon var så otroligt lung och duktig att både personer i väntrummet och veterinären gav henne beröm. Hon var helt lugn. Så fort vi kom hem var det full fart igen innan det var dags för en sovstund. Hon är även försäkrad nu. Hoppas ni har det bra. Vi har världens underbaraste lilla katt!

2011-07-26 @ 14:13:52
Postat av: jennie

HEj! Roligt att höra att de gick så bra på sjukhuset, att ni tar hand om henne på bästa sätt tvekar jag inte en sekund på ;-) Men de är så roligt att höra att ni alla trivs så bra! Skönt med en försäkring om olyckan skulle vara framme. Mamma Olga är skrikig och letar ungarna nu sen den sista flytta, men hoppas hon ger sig snart.

2011-07-26 @ 16:42:13
Postat av: Marit

Ja, det tar väl några dagar innan hon accepterar situationen. Hoppas det går bra och att det inte blir för jobbigt. Med vänlig hälsning Marit

2011-07-26 @ 17:51:04
Postat av: jennie

JA jag hoppas de, dom brukar leta någon dag och Sen ge sig.. tidigare när hon hade ungar övergav hon dom runt v 10 och mormor fick ta över... Tänk för bara några år sen tog man ju kattungar redan vid 8 veckor, fy vad liten dom var då...

2011-07-26 @ 22:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0