Senaste dagarna...

I torsdags vart de badning av några hästar.
Turbo, Jenka, Tepee och Bianca fick sig en ordentlig tvätt!
Kan ju säga de behövdes då ingen av dom är tvättad med schampo och vatten sen i höstas...

Sen tog vi Atlas och åkte och bada lite, Han hade mer intresse av stranden, verka vara någon löp Tik eller nå som varit där tidigare.
Sen tog vi och åkte på strand safari på riktigt.
Tanken var att hitta den fantastiska strand som finns mitt emot älgbadet, å på ett ungefär så här efteråt vet vi vart de är.
Vi åkte efter någon väg/stig, sen stanna vi och jag sprang och kolla läget där vi var.
På ett av ställena vi stanna hitta jag ån ganska snabbt.
Så Tomas och atlas följde med och utforska dom med. Vi gick som i en saga, hitta en liten bäck som ledde ut i ån.
Björnen hade varit och härjat rätt rejält där vi gick!
Till slut kom vi nästan fram till en toppen strand!
Sån där härlig ljus sandbank med glittrande sand...
Kruxet var ju bara att bäcken var emellan oss så vi tog oss inte dit!!
Men vi fick iaf en härlig skogspromenad i så vacker miljö...
På väg hem svängde vi ner mot frostkilen och kolla läget från den sidan, men åkte bara till parkeringen, där var de ju totalt olikt sig mot jag är van. Vi åker ju normalt sett stora vägen och simmar över när vi badar där!!

I dag blir de förmodligen till att utforska vidare, fast denna gång på andra sidan.
Jag har ju ett till guld ställe, några 100 m strand som jag tänkte visa Tomas ;-)

IGår satt jag ut ungarna på annons, helt otroligt vad med svar vi fått...
Så långt som Uppsala har hört av sig och varit berädd att köpa en kattunge.
Jätte svårt att avgöra vilka som är de bästa familjerna...
Men dom som hämtat tycker jag har låtit som de perfekta hemmen för just dessa ungar som dom köpt.
En flytta då till Falun igår och en till mora...
Tur nog hade resorna för båda gått bra!!
Idag kommer de en spekulant från arbrå och kollar på den sista.
Lilla Illern är tingad till Falun hon med och dom kommer i morgon och tittar på henne.
De känns så klart på att skiljas från de små liven som man levt så nära, men dom förtjänar mer uppmärksamhet där just dom får stå i centrum så jag får glädja mig åt att dom blir älskad i sina nya hem!!

Ja de var lite om vad som hänt de senaste dagarna...
Gjort ett förhoppningsvis fynd oxå...
Paketet är inlämnat och bör väl gå iväg senast månadg...
Lite saker har jag blivit av med och några saker är bokad...
Bra man kan "byta" ut de man inte behöver till nå man vill ha och har användning av iställe..

NÄ nu blir de annat att göra... hörs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0