Yes, nu har den kommit!!



Min första loksele i storlek shettis!!
Samt att paketet innehöll en bröstsele oxå...
Men de är ju en loksele jag Suktat efter i alla år men inte köpt någon förän nu.
Ska bli spännande att se om Jag lyckas få den att passa oxå, eller om den trots allt e för stor...
Bröstselen kan nog de flesta utom Bianca och Dusty ha.

De blev ingen flytt för någon unge till arbrå, kemin stämde inte alls åt något håll så de var bäst hon blev kvar här. Då syster yster oxå har 2 kullar så stanna spekulanten där och kolla på vägen hem. Inte heller där sa de klick med någon.

Atlas blev halt igår igen ;-(
Var inte helt bra i morse så de blev till att ringa veterinären...
De Blir antiflamatorisk medicin till att börja med nu som första åtgärd, kan vara benhinne inflamation som kommit tillbaka eller så kan de vara ny ostekondros.
Då inte benhinneinflamation syns på röntgen i början så börja man alltid och kolla om dom svarar på medicin. Skulle dom inte göra de så Blir de röntgen igen då för att kolla efter båda ovannämnda...
Enligt strömsholm är de inte troligt att de är de opererade som kronglar, snarare att en ny kondros breved eller på en annan led, eller då Panoesit som kan vandra av och till, dock brukar de vara fler ben som blir drabbad då.
Nu ska jag inte måla fan på väggen ännu, men jag blir knäckt om stackarn måste genomgå en ny operation ;-(
Känns ju inte som de var detta liv jag ville erbjuda Atlas när han flytta hit...
Men nu är de som de är så bara handla där efter nu då...

Nu ska jag äta smörgåstårta, smörja läder, vänta på att regnet ger sig och sen prova sele på Fjant :-)
Hoppas ju de Blir ett inlägg sen med en passande sele!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0