Glädjande, glädjande besked...



Ja vi gick in direkt efter förra inlägget.
In till väntrummet, "dagis" eller "lekstugan" enligt Atlas.
Men de blev inge leka av där i dag heller...

In till reab, där tog Ann emot oss och De var en trevlig tjej, värd att pussa och blöta ner hela ansiktet på! Å hon gilla de oxå!!
Vi fick börja med att gå och visa upp oss samt lika i trav.
Flera gånger redan här så sa hon flera gånger att de ser väldigt väldigt bra ut!
In på en trevlig sal med madrasser på golvet, några bord och stolar samt ett skrivbord. Där kände hon igenom leden, den var ytterst lite sväld sa hon, den känns väldigt bra! I journalen står de, lindrigt fylld men inte öm.
De fanns en muskel knut samt en spänd muskel och De verka vara bättre än för de flesta. Hon visa mig var jag skall massera.

In till maskinen då, en plastbur med ramp upp. Gick så där att komma in, jag lyfte fram och hon bak och Tomas lockade där fram.
Luckan stängdes och Atlas kissa faktiskt någon droppe för de var lite otäckt!
Så började vattnet att komma, jag tänkte nu får han väl panik han som aldrig badat, men de gick kanon!
Han rörde sig exakt som han skulle, använde båda bena lika mycket, i en bra skritt står de i journalen...
Även här sa hon flera gånger hur bra allt såg ut.
När vi bada klart, efter 6 minuter blev de torka av, tror Atlas och Ann gilla varandra skarpt för hon höll på med hans läppar så han blev ivrig och pussig, hon sa hon önska hennes hundar hade såna ;-)

Inne på salen fick Atlas kliva ner från en av de höga madrasserna, Hon sa han skulle sätta i friska benet först för att de kunde göra ont i Op benet, gissa vilket ben Atlas satte ner först alla gånger han gick ner?? Ja just de, de opererade benet... DE kan ju tyda på att inte mycket smärta finns.

Vi får öka tiden på promenader nu, ska försöka fixa tid att simma i Falun eller Gävle nu 2 gånger innan de blir återbesök på strömsholm om 3 veckor.

Eftersom jag har journal med mig hem tänkte jag skriva lite vad som står i den Ang vad som hänt på medicin språk..
Börjar uppi från och går mot nutid...

-stor och tung men ej övervikt.
-mycket väl musklad Symmetrisk.
-går ej att få fram någon smärta i någon led, men bogleden svårbedömd pga mjukdelar runt.
-måttlig stor ocd på sedvanlig plats, flera avlossade bitar bort med tång.
-relativt djup i mitten.

Nu har jag även exakta tider från operations dagen, 25 min sen jag lämna honom blev han premed och då var kl 7.55, blev trött.
Kl 8.10 Blir han sövd, skickas på uppvak 9.15 så de tog en väldig tid innan dom ringde mig måste jag säga. Stabil narkos, mm står de bla. Hade räknat med långt uppvak då han blivit så påverkad av sedering tidigare.

Nu blickar vi fram, fortfarande inte vara lös i huset, inga hopp eller häftiga rörelser, inga möbler eller trappor.
DE tog 4-6 veckor innan brosket började bli hårt nog, lika lång tid var de normalt att halta, Atlas bedömdes till 1 grads hälta idag.... kunde vara mycket mer, så vi är nöjd med dagen!

Kommentarer
Postat av: mamma

Låter MYCKET positivt de där. kram

2011-03-15 @ 15:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0