Telefon har gått het idag...



Gammal mysig bild ;-)

Ja vi ligger mest lika dessa dagar oxå!
Hur som helst, vi hade ett alternativ när vi lämnade strömsholm, de var att söka upp en Ann i Gävle som kunde hjälpa oss med reab biten, jag kände att de inte var ett alternativ då eftersom hon inte sett Atlas innan Op. Men Lotta på strömsholm sa dock att de inte spela någon roll eftersom hon hade sån erfarenhet av dessa skador. Tanken är att Atlas ska gå på ett rullband i vatten för att se hur pass allt fungerar. Sen efter de fortsätta att lägga upp hur han får röra sig. Men innan detta besök är de alltså strikt vila!
Jag börja efterforska om denna Ann, vist har hon erfarenheten vi behöver, hon har till och med jobbat på strömsholm så då bestämde jag mig för att vi åker till henne, dels skulle de bespara oss många mil i bilen, tänker mest på Atlas. Fram och tillbaka till strömsholm tar ju dock ca 10 timmar, Gävle tar knappt 4 timmar fram och tillbaka.
Så jag kolla ju som sagt upp detta, hon jobbar i Gävle några dagar i veckan och i Falun några dagar. Bingo! Falun tar ju bara 3 timmar fram och tillbaka!
Så jag ringde Falun, dock hade dom bara vanligt bad där, inget med rullband. Dessutom såg de ut som hon inte skulle vara där den närmsta veckan. De första 2 dagarna var hon fullbokad, men om 3 veckor fanns tid. Lite för lång tid för mig de, för De skulle innebära en vecka extra med total vila för Atlas och de vill vi inte om vi slipper!
Ringde till Gävle, samma där, hon var ledig. Men här hade dom iaf maskinen vi behöver. Men inte mycket att göra åt!
Så jag ringde strömsholm och boka tid ändå, de blir som jag tänkt från början. Men med lite eftertanke känns de långt med 10 timmar, 58 mil i en bil för att bada 10-15 minuter... Men tjänar vi en vecka och får komma igång och röra oss tidigare så är de trots allt värt de i längden. Får även se de som så att eftersom Atlas ändå inte får göra något så kanske han ändå uppskattar att åka bil och åtminstone se lite saker på vägen...

Hur gick de då med Dusty?
Efter att ha gått utan medicin flera dagar tyckte jag hon börja bli långsammare och stel främst i vänster fram. Så på söndagen ringde jag vet, tala om läget och att vi skulle till strömsholm dagen efter. Både han och jag tyckte de var lika bra att mota olle i grinn så Tomas fick åka till vet och hämta mer medicin. Efter några timmar såg de bättre ut igen.
Jag har prata med öjvind idag igen och sagt jag dragit ner på medicin, samt beställt tid åt hennes tänder. Jag känner att jag vill ha en riktig genomgång av dom. Dels pga alla koliker hon haft, dels pga fång nu samt att jag tycker hon beter sig konstigt när hon äter! Han undra oxå hur de gått för Atlas med allt och Hur prognosen kommer se ut.
Å som dom sa till oss där nere så hänger ju de mesta på dessa 2 första veckor hemma...

Hur går vår hemma reab då?
Atlas tar de faktiskt över förväntan bra, han går otroligt bra med tanke på de som skett i leden. Vi ligger mest på köksgolvet, måste ju erkänna att madrassen är upptagen på nätterna och jag vaknar på golvet... Så Jag känner mig stel som om jag vore 100! Men nu är de ju inte jag som ska ligga bekvämt, inte jag som opererat mig så jag ska ju inte gnälla ;-)
Vi hoppas de går så här smidigt några dagar till, varje timme som går minskar ju på detta så vi blickar framåt!!

Vad de gäller Faulutställningen blev ju den flyttad lite närmare, dock tveksam till att ge sig ut med transport efter den vägen! Vilken bedrövelse, får vägar vara hur farlig som Hellst? Fram till enviken är ju vägen näst intill livsfarlig fläckvis, spårig och total isgata. Vägarbeten och trångt. Hoppas på milt väder så de tinar lite tills de är dax. Hinner ju kolla av läget nästa strömsholm resa och ta beslut då. NU ska vi ut på 5 minuters... värdefull tid de...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0