Fjant dag...



Idag är de guldgossens, alias tjockis eller som han heter Fjants skönhetsdag...
Fjant har både fått fötterna lite putsad samt tagit årets första dusch!
Efter badet blev han helt insmörjd med Nylanders och sen rakt ut i hagen och fixa inpackning själv.
Självklart hitta han de dammigaste stället i hagen så nu har han en lerkaka över hela kroppen Skitgrisen!

Laga hage har Jag gjort idag, tänk att ett spett kan vara så tungt i början av året :-/
Måste lägga på sig flera kg de under vintern!
Vet inte hur dom lyckats men dom hade fått upp en stolpe, misstänker dom fått lyfthjälp från grannen breve då de är väldigt svårt för de små att lyfta upp en hög stolp själv. Men nu sitter den igen och trådarna är på plats.

I morse tog Atlas och jag en ganska tidig promenad, men inte tidig nog tydligen, kom hem strax efter 10 och då var de redan över 22 grader. Tyckte oxå de var varmt så trot eller ej men idag har Jag plockat av mig mössan! Just i skrivande stund vistar tempen på +27 grader och ingen sol för tillfället. Hu de här är inte jag van! Tur även jag blev blöt i duschen annars han jag fått värmeslag att stå i solen.

Idag är jag för övrigt ledig och tar igen mig lite, kan behövas fler såna här göra vad man känner för dagar.

Nu blir DE kaffe och sen kolla vad frysboxen har att erbjuda till kvällen, dålig mat fantasi idag...

Tur somliga jobbar idag så han slipper se vem som är på väg upp på bron tror jag ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0