i morse var dom 8 st, ikväll bara 4...



Ja fy vilken liten flock jag har här ute i natt, bara Fjant, Turbo, Örly och Flinga där ute nu :(
DILLBA och Jenka har idag åkt på kärleks semester till en goding!!
Bara hoppas att allt går bra där uppe och att båda kommer hem helskinnad och dräktig nu oxå!

Vi starta vår resa 15.20 idag och kom hem 21.15.
De gick bra att åka, dock blev jag besviken på kameran som hade väldiga störningar idag, men efter att ha satt bil lyset på auto så gick den perfekt igen...
Lustigt om den ska ta störning av lyset! De Är ju trådlös funktion och ska ju inte påverkas av de tycker jag...

Hur som helst så kom vi fram dit vi skulle, de gick 4 ston i en hage som redan var betäckt, samt 2 ston med varsit föl tillsammans med hingsten dit Jenka och DILLBA skulle in.
De räckte tydligen för DILLBA att se ett föl så pang på så skulle hon sno den från mamman. Men de tyckte inte mamma häst och gav på DILLBA några smällar...
Jenka var väl mindre intresserad av dom, men hon verka tycka Noble var läcker ;-) hon hade mer intresse för han hon.
Kändes ju ok att lämna ändå, trodde de skulle vara värre, men kul är de väl inte precis. Men tjejerna fick gott om mat och snyggt sällskap så jag ska väl stå ut till juli trots allt..

Flinga blev ju inte vidare glad när transporten var tom när vi kom hem, hon har nog skrikit sig hes till i morgon hon.

Lyckades inte få någon jätte bra bild på Noble men lägger upp någon iaf en annan dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0