onsdag morgon...



Ja i natt har vi haft - grader igen då!
Men just nu är de strålande solsken och jag å Atlas har just kommit in från skogen. Börjar bli nötigt att vandra samma å samma men killen verkar trivas, precis som om han äger skogen och vill ha koll varje dag på vem som passerar där på nätterna...

Igår prata jag med Madde som har hingsten DILLBA och Jenka ska till, vi bestämde att jag kör upp dom nästa vecka.
Lite konstigt att åka och lämna av dom så där tycker jag, har ju aldrig dumpat av någon så där förr... Men tiden går fort så några veckor ska jag väl stå ut att ha dom borta. De är ju inte längre bort än att jag kan åka och hälsa på dom när jag vill. Men då vill jag väl ha med dom hem ;-)
Men blir de 2 underbara fölungar nästa år så e de nog värt De ändå!!

Nedräkning mot semester fortsätter, snart är de dagar som räknas och inte veckor! De gillar jag :-)
Jag har väl inte nå direkta planer för semestern, men kollar på husvagn igen.
Båt resa bara över dagen för att njuta av god mat och havet lockar. Men att ta egen bil då iställe för buss!
Sen skulle jag mycke väl kunna tänka mig hyra en stuga vid havet dit man får ta med Atlas då så klart.
Ja de är lite funderingar iaf på att göra något. Men vi får se vad de blir och om de över huvudtaget blir nå? Känner jag mig rätt kommer jag väl inte ens till Bollnäs....

Nå mer som närmar sig är ju utställningen i söderhamn med Fjant. Såg först inte ut som om de skulle bli någon eftersom de var för lite anmälningar. Jag försökte utan framgång få någon som kunde visa någon av mina bara som en kul grejj men lyckades inge vidare. Dock kom de in fler anmälningar i sista stund och de är bekräftat att de blir av! Roligt att se hur gubben blir bland mycke hästar! Å självklart spännande att höra kritik och få poäng.

Igår blev de massa fynd för mig, 7 grimmor och 4 grimskaft för 270 kr tycker jag e ett kap för spritt nya saker! Carola som ville bli av med lite sen butiken. Så nu blir dom fina med lite nytt igen. Dusty fick den sötaste, en röd med silver hästar på och ludd på nos och nacke. DILLBA får en rosa/lila/silver, de var den snyggaste tyckte jag. Jenka kommer få en röd rutig och den blir hon Skit snygg i som är svart! Sen var de en blå reflex grimma oxå, passar säkert Örly och Fjant. 2 vita visnings grimmor i liten storlek blev de oxå nu. Både Bianca och Dusty kan nog ha dom men dom läggs på lager och förhoppningen är att plocka fram dom nästa sommar!

Nu ska jag ut och knäppa kort på dagens 3 åring, Flinga blir stora flickan i dag ju. Så för 3 år sen var de över 1 dm nysnö då... Sen ska jag ha en kaffe och uppdatera Blogg2!
Återkommer strax......

Kommentarer
Postat av: Marie

Åk eckerölinjen så kan vi följa med också :)

2011-05-18 @ 12:47:56
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0