Trångt men praktiskt!



Jo de blev ett skötbord här till slut med, 8 veckor utan fick räcka!
Kattungarna har satt klorna i skötbädden så den har pyspunka lite här och där, dock tejpad lite var stans oxå!
Nu bör den få vara ifred....
Bordet är exakt ett sånt jag letat hela våren och sommaren, hitta ju ett både i Ljusdal och i Gävle och båda kosta 500, de tyckte jag var väldigt billigt, men mitt mående gjorde att jag inte kom iväg och köpte nå...
Nu hitta jag detta på köp och sälj barn saker i alfta och Edsbyn, en grupp på fejjan som jag är med i, å gissa vad de kosta och var de fanns??!
350 spänn och fanns i byn!!

De har känts som att huset krymper och krymper, väggarna växer inåt på nå vis känns de som eftersom de bara blir mer och mer saker överallt...
Ett skötbord innebär mindre plats på toa, Men massa saker försvann från kök, hall osv. Lådorna blev ju fylld nästan direkt! 2 små lådor och 3 större innehöll bordet, samt att själva ligg delen lätt fälls upp så de enbart ser ut som en byrå.

Annars rullar de på, öronen får verkligen veta vad dom Ska användas till nu för tiden. Jag som inte är van nå andra ljud än dom djuren ger ifrån sig klarar de väldigt bra ändå, trodde inte jag skulle klara av en skrik bäbis, men de går galant än så länge.
Som ni säkert förstår så är de krongel med magen än, ibland mer, ibland mindre och vissa kvällar inget alls som tur är!
DE går ju inte göra så mycke åt detta onda, de som fungerar en gång fungerar inte nästa osv. Bilen har blivit en hjälp, men sist fungera inte den heller ;-(
Ändå känner jag viss tröst i att många fler har de så har samt att de kommer växa bort!
Även om Jag inte får tyst på min son som har ont så vet jag att jag gör de jag kan för stunden, att finnas till och hålla honom och vara vid hans sida betyder nog mer än man tror...
Just nu är ett av få test på g....
Eftersom en sak hjälper ibland och inte en annan så är de lite knepigt, man kan ju utesluta viss mat, men för att vara säker på att de ger resultat så ska man inte äta just den saken på 2 veckor. Så lite långsökt just de med kosten tycker jag! Jag undviker ju vissa saker och använder sunt förnuft ändå tycker jag...
Själv tror jag ju att tiden är vår räddare helt enkelt, att de växer bort oavsett vad jag äter eller gör under tiden. Å med den tron så är jag inte jätte sugen på att prova de, eller de, eller kanske de...
De Är ju tråkigt hur de än är, men vi tröstar och hittar på nå för stunden, tar en dag i taget, gör annat i morgon, å blickar framåt, de Är ju förhoppningsvis inte alls långt kvar till bättring.

Ja vad händer övrigt på farmen då??
Vagn och hund fungerar bra på promenader, idag gick vi ut i spöregn och tok blåst, men inget annat fick tyst på Nikolaj! Vi rev lite tråd och dona på gården.
Atlas är lös mer och mer nu, på borta plan sköter han sig galant, hemma blir de fortfarande tjuvrus i 180 knyck! Men då han är lugnare när de Är mörkt ute fungerar de bättre då. Han var faktiskt ute med mig lös nu när jag gjorde kväll med hästarn. Skönt för oss båda....
Wilma är hit lite nu och då och rider Tepee samt fixar och hittar på lite med de små. Matilda har ju oxå varit och hjälpt till lite några dagar. Dom löshoppa med Bianca, Fjant och Turbo en dag. Jätte glad för den hjälp jag får av dessa tjejer nu! Men tycker ju att de Är Skit kul med sällskap på turerna jag oxå så hoppas och tror de fortsätter komma fast jag blir piggare och piggare :-)
De börjar verkligen bli dax för hovvård på flera av dom, samt maskning...
Har ju höjt upp "golvet" i små drifterna oxå, har låtit dynga packats till en kaka just för att de ska bli högre där inne så inte de blir blött där. Å de ser ut att fungera. Är Som "jordgolv" där du så de blir till att försöka få till en spån bädd där nu då.

Nu ska jag göra lite annat, kolla andra bloggar och sidor, blir inte av att kolla nätet så mycke längre....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0