Permis...



JA så känns de just nu, jag har börja röra mig mer å mer, har till å med packat foder åt hästarna några gånger samt natta dom en kväll. Körde så klart maten på en säckkärra!

Har gått mer med Atlas och vagn oxå, dock finns ingen ork att hålla han så de blir till att använda röst hela tiden, nej, nej, nej blir de mest när han ska upp å ner i diket. Dock går vi så han kan vara lös en vända och De är nog bra för oss alla!

IGår var De en helt fantastisk dag här, vakna av lille Nikolaj som låg och prata och försökte leta mat, sen blev de lite slöa av när han hade varit vaken några timmar. När Tomas sluta gick familjen på lång promenad, ända upp och vände strax före lång backen efter rävafly, å de tog mig nästan en timme dit fram å tillbaka ;-) men en lagom runda för både mig och Atlas iaf. De var minimalt med magont här igår, de gick trösta när han blev ledsen, å de måste jag säga var super skönt!! De är ju inte skriket i sig som gör mig irriterad utan hjälplösheten samt att inte veta vad som är fel... Tänk om de små kunde säga vad som e fel så vi kunde hjälpa dom! Vad lätt allt vore då... Igår var De även spyans dag, tror han spydde varje gång han ätit nästan, jag e väl lite dålig än med att rapa tydligen. Ändå rapar han själv medan han äter samt att jag sätter upp han. Men kommer väl in mig bättre å bättre iaf.

Djuren.....
Ja mitt samvete är inte roligt nu när de gäller ute djuren ;-(
Alla hästar ser ut som Skitgrisar...
Mycke av den dagliga översynen görs inifrån nu måste jag erkänna. Sitter i något fönster och tittar hur de alla rör sig. Lill flocken har jag haft i trädgården de senaste dagarna och då känner jag att jag har bra koll på dom. De små får mat morgon och kväll nu och får nöja sig med de lilla gräs som finns där i mellan. De stor har fått hösilage några dagar, först hämta Tomas som räckte 2 dagar och sen kom Erik med ett lass som räckte 2 dagar, går ju inte hämta foder varannan dag så de får äta hö tills de går hämta en hel bal helt enkelt...
SÅ eftersom sommaren ändå är slut så e de väl lika bra de blir vinter så alla kus dör och fodret håller :-)

NU strax ska jag försöka ut med pojkarna och gå med vagnen, prova gå med bärselen igår men de var mindre uppskattat av björnungen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0