-27.5 i skrivande stund


Om de ändå vore sommar....

Fjant, Turbo och Tepee inne i natt. Tepee har stått inne med täcke någon timme och så ville han ut, var snäll och släppte ut han. Vilket var de dummaste jag kunde göra. Både jennie o Lena såg han som en inkräktare med täcket på så dom gick till anfall riktigt! Han fick några rejäla smällar och hugg innan jag hann få ut han.
Exakt så gjorde ju lill flocken när Fjant hade exem täcket på sig....
SÅ Tepee får vara inne med sitt täcke och jennie ute med sitt!

Tycker inte alls att Fjant svarar på medicin, ringde vet och ville byta preparat i fredags, för mig man gör de om de inte blir nå bättre efter visst antal dagar. Men han ska fortsätta längre.... Kommer ihåg Dusty fick äta 10+14 om jag inte minns fel...

Atlas klarar inte denna kyla, trots varmt täcke så fungerar inte hans system i denna kyla. Allt låser sig och han har svårt att röra sig. Finns de riktiga overåler så stora hundar tro?? Han flyger ut och skiter, flyger in lika snabbt. Får nästan påminna att han ska pinka!

Nikolaj sov som en kratta i natt, å eftersom pappa i huset bara varit upp och tagit hand om han en natt tidigare tyckte jag de var dax för natt nr 2, han e ju trots allt 5.5 månader Nikolaj. Han börja vakna vid 00.00, sen vakna han 1-2-3 gånger i timmen till kl 4 då jag lät han grina ut ordentligt ;-) å se pappan vakna och fick så lov att gå upp! HE he...

NU ska jag försöka slappna av, god natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0