gounge, häst, m.m



Nu har Nikolaj sovit bra några nätter igen, skönt för de blir en så underbar gounge av han när han sover, å skiter...
Har blivit kallad till 6 månaders koll, dock första veckan i februari, han blir ju inte 6 förän den 22.a. Men måste väl lita på dom då att DE är ok med vaccinet redan då. Men vid 4 månader var dom väldigt noga att DE inte var en enda dag tidigare...

Hästuppdate:
Jennie styr och ställer, "mellan rang" som hon uppgavs vara klev rätt upp på stegen och bestämmer allt!
Men hon känns som en naturlig ledare, inte bråkig men tydlig. Tittar, lägger öronen bakåt, å vips så törs ingen säga emot. Tepee som är så låg i rang håller verkligen sig bakom.
Alla sover på driften i omgångar, jennie Är ju super nöjd med sitt slott hon!!
Har kolla runt på hingst, hitta en med 10p på typ, å dom hade inte möjlighet att ta emot ston utifrån, å de var ju typiskt!! Men han har en godkänd son som lockar, med inte avståndet till han...
Lite mer efterforskning om jennies liv har jag gjort, inte alltid man får höra de man vill när man köpt häst! Men de mesta låter som de går att lösa om de skulle uppstå problem med henne. Men jätte tacksam att folk är ärlig, inte alla som är de nu för tiden.
Jag ska då iaf försöka ta reda på mer om de 2 tjejer jennie lämnat efter sig, vore roligt att veta hur dom är i psyke och hälsan.

Annars händer inte mycke, livet är ju bara vänta in sova, äta, skita nu typ!
Verkning pågår just nu, Tepee och 3 små gjord, resten kvar. Blev faktiskt Steve som fick hjälpa mig när jennie Skulle in till Lena och Tepee, den första som kommer får hjälpa mig tänkte jag, men de kom ingen.... Så då passa jag på när Tuva hade varit hit och Steve kom och skulle laga hagen.

Är väl några som hört av sig Ang stallplats oxå, men ingen jätte seriös som de verkar. Mest är de pris frågor som mailen handlar om, och små tjejer som funderar på skaffa häst bakom ryggen på föräldrar osv.... :)


Kommentarer
Postat av: Ingela

Vilken go unge <3

2012-01-18 @ 18:32:39
Postat av: Anna

Tack själv =)

2012-01-19 @ 20:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0