Välkommen vackra rödfräs!!


Fruktansvärt dålig uppdatering nu igen!!
Men en hel del har hänt sen jag skrev sist, börjar med de senaste och jobbar mig bakåt i tiden.

Lena hälsar "jennie" Jennifer välkommen på bilden.
Igår vid 12 tiden rulla Emma och hennes pappa Lennart in på gården, med sig i lasten hade dom denna vackra rödfräs som ska bo med oss!!
Hon klev av transporten och rätt in i mitt hjärta måste jag säga!
Trots att hon är röd och tjej visade hon upp en väldigt lugn sida! Helt cool måste jag säga att hon var, nytt ställe, nya människor, 10 nya kompisar, men inte var de någon stor grejj inte!
Hon fick inta sin hage direkt, lunka på och kolla läge och hälsa på de andra, rulla och göra sig hemma direkt ;-)
Allt flöt på bra, jag har smyge och titta vad dom gör, för de mesta står alla 3 stora i en trekant med ca 1-2 m mellan. Men en gång jag titta på jennie stod hon utanför boxen med skallen stallet, hon hade i alla fall tak över huvudet kan man säga :-)
Allt var lugnt igår kväll vid nattning så hon fick gå kvar ute direkt, tror de blivit stress för henne att bli instängd själv i ett stall, å de verka inte bekomma fröken rödfräs ett dugg, mat i lådan och mat under snön...
Hon till å med har lega ner och sovit!! SÅ trygg kände hon sig direkt....
SÅ hoppas hon kommer trivas här hos oss nu då!!
Mer info kommer, de är alltså bara en plats till uthyres kvar nu!!!

Nikolaj har boka på nätterna ett tag nu, sover som en stock så länge han får ligga på min mage, men själv sover han korta stunder, typ 10 min! sen vaknar han och ska ligga på mig igen. Å för husfridens skull så har jag tagit upp han och han somnar om direkt. Natten som var har han dock sovit 1-2 timmar så jag har fått vila lite oxå.
Tur att svärmor och mor varit hit en varsin dag denna vecka så jag fått komma ut och rensa skallen lite!!
Tån då.... Ja den skulle jag ha amputera som jag tänkte när de blev nageltrång på den, men iställe går jag sta och ska sparka av snön på skona, missbedömer helt och sparkar foten rätt i tjockaste regeln på hela ladugården... DE svartnar för ögonen, å jag känner Direkt att de där inte gick bra!
Mycke riktigt, tån var med all sannolikhet av, yttersta delen "lös" och orörlig, blev ganska snart blå/lila/svart.
Tur man e undersköterska en sån gång så man inte måste åka till Gävle på akuten, slapp en resa enkel på 2 timmar då. Jag tejpa ihop den själv, med stöd av en annan tå och gå på en sida foten känns de som att de blir bra om ett tag!

Julen blev utdragen i år, men nu e den över! Kom iväg till långhed till slut och fira där. Rolig julhelg de blev för många, utan ström, vatten och kommunikation med omvärlden då både fast och mobil telefoni inte fungera på flera dagar.

Nyår var de oxå, en ny prövning för mitt stall, å se de klara de testet oxå!!
DE kom nämligen 3 nordsvenska rymlingar på besök som blivit skrämd av smällare, så dom fick stanna hela natten.
Själv var jag som vanligt ute i hästhagen på 12 slaget, å ingen reaktion alls på någon häst. Tepee låg på driften och sov, vakna och kom ut 5 över 12 och såg förvånad ut, åldern tro?? Alla andra åt mat och hästarna på stall rörde inte sig heller.

Atlas märkte inte heller att de var nyår, alldeles lugn han med... skönt att inte ha några rädda djur en sån natt....

Kommentarer
Postat av: Linda E

Sadeln passa inte, kommer med den när jag ska ner på byn nå tag..

Oj en rödfräs!, ja då e du lycklig då ;o)

2012-01-06 @ 19:31:40
Postat av: Emma

Det känns verkligen toppenbra att finaste Rödtottan hamnat hos dig! Jag hoppas att ni ska trivas tillsammans och att allt fortsätter i samma positiva anda som det börjat.

Äntligen har fina Jennie fått ett hem för livet! :)

2012-01-08 @ 19:50:00
URL: http://www.stallphoenix,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0