Hänt i veckan!!!

 
Jag har blivit chrysler ägare!!!
En dröm har gått i uppfyllelse kan jag säga, har alltid gilla dessa former och nu är jag ägare till en alldeles egen ;-)
Tack till Marie och Hans-Ove som med så kort varsel kunde följa med till norrtälje.
Stannade även på ikea på vägen hem, å trot eller ej så handla jag där inne.
Blev mest till Nikolaj men även en husvagnstrapp och plastblommor åt mig själv.
 
Dagen kunde ju ha börjat bättre, banken vägra lämna ut mer än 15.000 kr om man inte hade föranmält dagen innan!
PANIK!!!
Jag SKA JU KÖPA BIL IDAG!!
Postväxel var väl de dom kunde erbjuda i så fall då...
Svårt med en sån när priset kanske inte var klart ju...
Men problem är till för att lösas och så blev de även denna gång...
Nästa bekymmer den dagen blev ju en lite väl stor miss med hyrbilen från bilmetro, en rejäl "felparkering" och förstörde kofångare och tröskellåda på den då jag totalt missa en stenmur/kant och lyckades hänga upp bilens båda högra hjul!!!
Tack till posten som hjälpte mig lös....
Men bil blev de trots allt och resan gick bra. Edsbyn-uppsala på 2,5 timmar med stopp i söräng och hämta Marie och Hans-Ove samt kolla deras husvagn tyckte jag var bra kört av mig.
Hem från uppsala-gårds plan tog de 2 timmar och 15 minuter med PT CRUISER:n ;-)
 
Apprå på husvagn, nu är den äntligen körbar efter 5 besiktningar.
TUSEN tack för hjälpen med bromsarna till Hans-Ove säger jag och framför allt Tomas som hade gett upp med dom.
Å ännu ett till tack till honom som fixa ett nytt fönster till vagnen!!!
 
 
 Å så in med en bild till på min fin fina Örly som blev KLASSVINNARE i söderhamn igår med så pass höga poäng på typ som en 9.a!!!
 
 
Disskutionerna börja och det pekades en del, en så fin valack efter en "okänd" "inte visad hingst"...
Vad trött jag blir...
Inte alls olagligt på nå vis, valet var mitt och kommer aldrig att ångras!!
Å nu fick dom ju nå att bita i, å framför allt tyckte jag domaren var "tuff" som våga dela ut en 9.a på typ då vissa andra domare "ratar" direkt och inte ens ser individen för dagen.
För som jag berättat tidigare har jag ju hört en domare tidigare på telefon kalla Dusty för "skit häst" utan att inte ens sett henne!!! PGA hennes pappa ej är godkänd i sverige.
Men hörde faktisk oxå att "rätt" häst vann, han var finast osv.... SKÖNT!!!
 
Örly skötte sig inte exemplariskt i ringen, buffa och ville inte stå still alls, försökte få av sig utställnings grimman hela tiden.
Jag var helt säker på att komma sist där jag för övrigt redan gick i ringen.
Gissa om att jag blev förvånad när domaren ropa att jag skulle ställa mig först i ledet.
Kanske hon vänt på turordningen så bästa får gå sist tänkte jag...
Eller så ropar hon fram någon mer snart...
Å de gjorde hon ju så klart!!
MEN hon sa att dom skulle gå bakom!!!
Nä men nu började armhåret på att resa sig, ska han verkligen gå först i detta startfällt???
Fina killar med fina stuterinamn och "finare" föräldrar...
Men mycke riktigt, min FINA Örly var finast för dagen å den sista placerade fick ju 38 p så de var ett väldigt jämnt startfällt måste jag säga.
 
Även Bianca skötte sig bra, de var gångarterna som drog ner poängen och då är de ju helt och hållet mitt eget fel :-(
Ännu en gång får jag ta på mig att hon inte uppnådde 40p!!!
Men så är det...
 
 

Kommentarer
Postat av: marie

Ja vilken tur att hans-ove finns!! :-)

Svar: JA de är ju bra om familjen hittar sambo inom olika yrken ;-) en veterinär och tandläkare skulle vi behöva så hoppas Jens hittar nå av De!
Jennie

2012-07-08 @ 16:15:19
URL: http://marieivarsson.blogg.se
Postat av: Linda E

Aha, det var sådär den såg ut.Vart e din Beetle bubbla då??

Svar: får för lite bil för på tok för mycke pengar när de gäller beetle. ÄR ju bara som en golf i annan form typ...
Jennie

2012-07-08 @ 23:37:32
Postat av: Anna

Roligt att läsa om allt =) Med båda fyra ben och hjul att allt rullar =)

2012-07-09 @ 11:35:14
Postat av: Marie AL

Vad fin hon är :) Planerar du ta något föl på henne?

Hälsn

Marie, gammelmatte

Svar: DE hade varit jätte kul med ett föl efter henne, tanken var ju de från början. Men lite dåligt med fina mini inom rimligt avstånd just nu. Tur nog är de ju inte jätte bråttom att bestämma nå än då hon ändå är ganska ung ännu :-)
Jennie

2012-07-11 @ 17:40:15
Postat av: Linda E

Var du anmäld till Falun??

Svar: NÄ Linda, missa anmäla i tid tyvärr :-(
Jennie

2012-07-11 @ 17:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0