Helgens andra projekt....


Nu räknar jag hallen klar för denna gång...
Har gjort om den i omgångar ända sen vi flytta hit, då var de gult upptill och någon gris orange-aprikos nertill.
Men nu e de vitt nertill och vitt upptill och vita möbler!!
Vi trivs och med målat är de lättare att hålla rent...

Igår hann vi med kalas, Tuva blev 2 år den 2.a och hade kalas då. Passa även på att säga grattis till Marie med en blomma och nitlotter...
Mellan målningarna igår var päls stora nöjet :-(
DILLBA som aldrig gillar att borstas lös i hagen njöt mest!
Fjant, Flinga och jennie fick en omgång oxå.
Sen dona och fixa jag mest i hallen resterande tid igår, förutom de dagliga med mata, packa foder osv.

Idag gjorde jag klar hallen i omgångar, sen tog vi en långpromenad i strålande väder, gick till å med utmärkt att gå @ skoterspåret för vi var ute i god tid. Gick som vanligt upp mot rävafly så Atlas får springa lös.
70 minuter gick vi, alldeles lagom nu när solen börjar värma för de e man inte van nu.

Fjant går fortfarande själv, han har en hage i hagen, lilla föl solskyddet får duga som drift åt han.
Vetten tyckte ju han skulle skos med sula Men hovis tyckte vi skulle avvakta. Tycker inte han är helt 100, han e ju medicin fri och helt villig att röra sig, hoppar och har sig, pigg och glad. MEN, han går inte helt 100, de är fortfarande något stelt tycker jag, och svänga åt vänster går inte lika rent som åt höger. Kan de ha blivit någon ändring av hovbenet kanske? Får avvakta lite och se om de blir bättre eller sämre.
Jag har iaf tänkt försöka få han tillbaka till flocken lite smått snart. Gå med dom en stund och sen ta de lugnt i sin hage igen.

Börjar verkligen gruva mig, i juni börjar jag jobba igen!! :-( Undrar hur jag ska hinna med allt då??!
Hoppas ju för allt i världen att båda fölningarna gått bra och är överstökad så jag slipper passa de...
Tomas blir ju hemma i sommar, jag ska jobba mina 85 % hinna med djuren och Nikolaj... Känns som de blir tufft!!
Ibland tycker jag de är mer jobb med hästarna på somrarna än på vintern, de är lättare jobb på sommaren men mer tids krävande. De ska bytas hage morgon och kväll, de går massa mer vatten, kusmedel till max och hästar som hatar när de ska på och man ska jaga tag på dom för att kunna spruta på dom. Sen en exem häst som kräver sitt med smörja, smörja och smörja...
Sen stödfodrar jag ju dom ganska mycke oxå, i somras fick dom varje kväll, vissa somrar får de beta helt några veckor men då får dom foder 2 gånger om dagen ganska snart iställe...

PÅ apotinshop har de kommit ut massa barnkläder, några har bokats och sålts. Rekord måste ändå vara babyskyddet som blev sålt på 40 minuter! Ska försöka få ut lite till så fort jag hinner och orkar med, så segt med att ladda upp kort!

Jag har bygg abstinens nu, funderar ju på en ny drift, små hästarnas drift kommer nog inte stå många år till, har fundera ett tag på nytt och när taket slets av i stormen kände jag att de är nog dags ganska snart. DE var takläkten som var lite murken så skruven släppte, å får en plåt vind så slits den ju iväg snabbt. DE är ju åtgärdat men som sagt, ee håller nog inte allt för många år till...
Kanske skulle skaffa annan hobby än hästar? Lego är ju mer praktiskt och mindre kostsamt ;-)

Kommentarer
Postat av: ingela

Helt underbart med vitt :) Jag älskar de :)

2012-03-05 @ 17:06:33
Postat av: Linda E

Ja, men annars kan vi kanske lära oss att inte ha så många hästar...Men vem ska man välja bort??

kan väl sälja mitt babyskydd oxå då??

2012-03-05 @ 22:07:41
Postat av: Britt

Jag blir så impad av allt du hinner med! Hallen blev jättesnygg! Jag vet ju att det var full race

på jobbet, men att det är sån fart på dig hemma

fast du har lillen och alla djuren! Det är suveränt!

Just det suveränt!!! Ha det bra! Britt

2012-03-09 @ 20:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0