Spik i foten...



Eller rättare sagt söm i hoven....
Den som söker den finner, eller de som göms i snö kommer fram i tö...
Å nu kan vi lägga till sömmen som hamna fel växer ut så småning om, å de var precis vad som hände idag.
Hovis hitta en sömspets höger bak på jennie, satt så fint i bärranden, men bara själva Spikspetsen, den man tar bort när man skor! Å här skos ju inga hästar så när/var/hur hon fått den och hur länge den suttit låter jag vara osagt.
Huvudsak den inte ställt till bekymmer! När foten var verkad och skulle raspas såg jag Steve kolla knepigt, han börja leta och mycke riktigt så var de ett fynd där ;-)
DILLBA som för övrigt fäller päls mer än någonsin blev oxå fin om fötterna, märks att hon börjar bli tung, fötterna flyter ut nu. Å jag är ganska säker de rörde sig bra där inne när hon stod med benen högt. Hon är lite knepig bak i slutet när hon e dräktig, ser lite besvärad ut. Hade ju hem vetten första gången, sen blev hon lika andra gången och nu tredje syns de lite oxå. Detta blir ju förmodligen hennes sista föl, trots att hon är ett väldigt fint sto, klass 1 sto med 40 poäng så ska jag inte ha fler shettis föl... än på några år iaf.

Turbo fick bli den 3.e och sista för dagen, hovis ville ta jennie inom 4 veckor igen för att inte ändra för mycke nu på en gång så de blir nå. Hon har ju lite långa tår så den ska kortas lite pö om pö.

De har blivit några Tradera fynd igen, går i omgångar de där. Men de var dags för lite kläder, de mesta 68 är för litet nu. Men ändå tycker jag 74 ser stort ut. Han ökar ju för varje dag! Å börjar roa sig själv mer o mer, de börjar faktiskt bli riktigt roligt :-)

NÄ nu sa, sängen nästa, snart vaknar tuttungen....

Kommentarer
Postat av: Mia

Aj då, det lät ju inget bra. Ja antagligen så sitter den kvar efter min bakskoning här? Hon var inte skodd bak när hon kom till mig, det gjorde ju jag här... ush då... Hovis tog bort bakskorna när patellaupphakningen var som den var. Skönt att den inte ställt till några problem iaf!!

/Mia

2012-03-08 @ 01:07:40
Postat av: Emma

Hon var ju oskodd när hon kom hit så här har hon bara verkats. Dock hittades ingen söm här - troligen har den väl krupit ned tillräckligt nu helt enkelt! Tur att ni fick loss sömmen i allafall! Sådana kan vara ett herke när de har gått av och fastnat i hoven.. =/

2012-03-08 @ 12:33:04
URL: http://www.stallphoenix,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0