En farmares torsdag

I morse när jag vakna gick jag och rev lite järn tråd runt hagen. Sen gick jag in och bar ner alla katt ungar till vardagsrummet, dom trivdes jätte bra men mammorna blev knäppa. Var vackert till att bära upp dom och lådor igen. Då blev de som vanligt igen. Alla ungar verkar få tutta på båda mammorna nu och de kan ju vara bra. Strumpan har ju mer mjölk än Olga och har mer hull på sig så de är bara bra hon hjälper Olga. Sen kom Anna och vi tog Sissi o Tepee och drog ut på en ritt. Börja med en skogs vända men kom på att de inte var så smart när björn jakten just dragit igång idag :) Pröva sadeln från sundborn idag, den var bättre än min vanliga men inte helt 100 tyvärr. Inte så att den gav skav elle så men Sissi är väldigt konstig i sin rygg så bak passa den inte bra. När vi kom hem gjorde vi rent träns och smörjde upp dom så nu är dom fina. Satt och jämnförde priser i 3 häst kataloger och vill man spara pengar ska man verkligen kolla i flera innan man handlar, kan skilja hur mycke som hellst i pris på samma saker ju. Så ringde bussgods och sadeln från hofors hade kommi, vi stack ner och hämta den. En maxam sadel i näst intill ny skick! Jätte fin. Just en sån jag tittat på ett tag och sagt jag vela ha. Vi pröva den på Sissi och den satt bra mycke bättre, 95 % bra satt den nog. Lite svårt att bedöma riktigt då jag pröva utan läder och byglar och Anna ledde mig utan träns. Men pröva svänga åt båda hållen och inte ville den snurra heller. Så jag ska ut på en tur riktigt i den innan jag bestämmer mig riktigt för vilken jag tänker behålla. Men allt lutar åt maxam sadeln just nu. Så får jag sälja den andra då. Var ner till Lena o Janne och hämta sakerna till telefon nu i kväll, typiskt var plasten sån man behöver klippa till själv för den ska passa :( Efter de bar de väg till Marie o Hans-Ove. Han har fyllt år så vi gratta han 2 dagar för sent. Bättre sent än aldrig sägs de ju. Ja jag bör ju skämmas men jag har så svårt att komma ihåg när folk fyller :) tur man blir påmind ibland! Fy nu är de arbete 4 dagar igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0