Juli snart till ända

Ja då har snart juli passerat, bara dagen kvar. Kan väl säga att de blev ett bra avslut på månaden väder mässigt. Kanske lite väl dåligt med bad har de väl varit. I tisdags blev Turbo verkad, igår fick den flocken tillbringa några timmar i skogen. Vi var till bollnäs igår och skulle fylla acc:n på min bil, som vanligt var de nå som var ur funktion som måste fixas innan de går att fylla. Marie, Hans-Ove Tomas och jag var på stek huset och åt. Länge sen nu å gott var de!! Idag är lill flocken i skogen igen och stackars Nickan får gå kvar hemma, är ett väldigt skrikande ibland. Nu blir de 2 dagar med kalas, först jag i morgon och sen Janne på lördag. Tänk vad skönt om man slapp fylla år!! Jag är absolut ingen kalas människa alls. Men måste erkänna att de är bättre när andra fyller år än jag själv. Vore bättre de var som med hästarna, att på nyår blir alla ett år äldre och så var årets firande över på en dag. Nu ska jag röra ihop en glass tårta till så de räcker till alla i morgon, hade tänkt smörgås tårta men de är lite fel årstid, lätt att dom hinner surna i värmen tycker jag. Å grädd tårta hade jag ingen lust med heller och så vet jag att de flesta som kommer tycker om glass tårtan jag gör så de blev smidigast så! Idag är de nog lika bra att njuta av vädret, passa på att bada och ta de lugnt. Verka som att de inte blir nå vidare väder till helgen. Men först skall jag städa klart stall och fixa hage. Igår kom även sakerna från börjes. Gick skapligt fort att få dom tyckte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0