Fredag kväll, bruden hemma

Å idag äntligen kom Skrållan hem!!

Mamma kom upp idag och prata och fika, sen tog vi hundarna och gick och ropa på Skrållan, men hon syntes inte till..
Efter en stund kolla mamma ut genom fönstret och då kom hon gående. Tur mamma kolla ut just då för har hon kommit till bron och mött Saga & Joline där så har hon väl säkert vänt igen :-)
Tyckte hon magrat på de här dagarna, men bara hon kollat läge ville hon ut igen och naturligtvis fick hon inte de!!
Har varit orolig att hon skulle ha ätit av samma som Lurvas och lagt sig för att dö.
Nä nu gör jag vinter med Skrållan. Nu blir de utgång i vår igen, hon brukar ju villa ha de så hon...


Så här trött är man efter 5 dagar på rymmen!! Skönt med värmegolv då ;-)

I övrigt är jag väldigt förvånad över Strumpan, hon har tagit till sig Vide som sin egen unge. Hon som snart är 10 år och aldrig riktigt gilla sina kattkompisar.. Hon har verkligen ändrat sig.. De är ju inte för att hon varit snäll som vi kallat henne för "Tomas Kvick" precis.. De har ju varit för hon varit så elak och nästan försökt ha ihjäl allt i sin väg, hon har ju gett sig på katter, hundar och folk. Hon har ju aldrig lekt med sina byten utan tagit livet av dom direkt!!
Kommit hem med diverse djur under åren, typ 10 råttor på en natt när hon haft ungar, hon har tagit ekorrar och jag har varit arg, hon har ju fiskat flera gånger. Men nu är hon så lugn så lugn. Tvättar och sköter Vide, hon stryker sig och sover breve han! Vilken förändring...


Strumpan & Vide i köket..


Findus som knappt syns och Vide leker med dressyrspö..


Strumpan bara måste vara med och lära Vide allt hon kan, tror inte Findus klara de ;-)


Vide och Strumpan igen då..

Vad har hänt annars under veckan då??
I tisdags var Anna och jag ut på en liten runda, vet inte riktigt hur pass långt bort jag törs rida nu med nya sadeln, vill hålla mig nära hemma utifall sadeln skulle börja skava så jag slipper gå så långt hem. Men den känns bra för både mig och Sissi faktiskt. När jag klev av snurra faktiskt inte sadeln alls, den rörde sig lite de gjorde den. Men samtidigt så var hon ju svettig så pälsen hade ju tryckts ihop mycke oxå.
Sen har jag leta Skrållan x antal timmar. Fast jag vet hon kommer hem så var jag som sagt orolig att hon ätit nå olämpligt. Sen har jag jobba ganska mycke denna vecka, allt har flytit bra inne med djuren och alla djur har fått vara tillsammans inne den lilla stund dom varit ensamma innan Tomas har slutat.
Men nu i helgen är jag ledig, och fullt upp! Rundgången har starta igen så nu börjar de om med verkning av flocken, min bil har börja trycka ur sig olja så mäste väl kolla vad de kommer ifrån.
Sen tänkte jag att jag skulle hinna med att rida, de är farsdag och kalas, hela huset gungar hade jag ju gärna velat på men vet inte riktigt om jag orkar med de?? Känner bara så här just nu,
NÄR SKA JAG FÅ VILA??
De är ju självförvållat med så mycke djur och ansvar och de trivs jag med och så vill jag ha de.
Men en ända dag ibland skulle de vara skönt att få vara helt ledig.
Ibland önska man dom hade 2 ben och hette Stina & Ullabella elle nå och att dom skulle få sova hos mormor eller farmor :-) över helgen...
Vissa dagar är de ju över 18 timmars pass med djur och jobb å så nästa dag är de bara kliva upp och börja om. Ibland känner jag att de skulle var bra att ha en häst inhyrd, så man kan dela upp skötseln av varandras djur. Men tror ändå jag inte skulle hålla mig ifrån hästarna den dag då den inhyrda skulle sköta dom. Skulle säkert fungera max 2-3 dagar sen skulle jag allafall pygla på. De blir ju trots all en livsstil och mina familje medlemmar så.

Vad gnällig jag låter!! Ser de nu!! Är då åldern??

Nä ryck upp dig nu Jennie och ta vara på alla fina djur du har, du får så mycke tillbaka att de är värt de!! ;-)
365 dagar om året  är dom mig tacksam så sitter jag här och "gnäller" Varje morgon, varje lunch, varje kväll är dom så glad att se mig! Alltid villig att gosa, arbeta, busa och vara till lags... Så det är värt varända trötta stund ändå!!

I morse fick jag ett överraskande sms...
Den som skicka de vet nog vad jag menar, jag vill bara önska Lycka till och hoppas att allt går bra...




Kommentarer
Postat av: Linda

Vet exakt hur du känner =o) !!

Vi får ta ett dygn på båt o rymma fältet en stund !

det hinner djuren inte dö av...

Trevlig helg på er!

Kram

2008-11-08 @ 09:10:32
URL: http://www.trollans.com
Postat av: Jennie

Ja vi får nog göra de :) skulle vara hur skönt som hellst!

2008-11-08 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0