Slut på v 46


Här bor lilla Kurt då, sköldpaddan min..

I fredags ville jag så gärna rida, men fick ingen med mig och underlaget var faktiskt i de halaste så jag avstod med tanke på hästarna. Dumt om de skulle bli nå halkskador nu. Lillbo vägen var väldigt lömsk! Glashal och farlig, måste ju korsa den vart man än ska rida. Nya vägen dom bryter bortanför oss kommer att bli en bra ridväg, lite klättring och sånt. Undrar hur långt dom kommer bryta den och om den kommer gå ihop med någon annan väg? Dom har då kommit långt på en vecka iallafall. Så har vi tur blir de en bra väg att både gå med Apotin och rida med hästarna. Finns faktiskt så dåligt med rundor här hemma. Blir till att rida en bit och så vända och gå samma väg tillbaka och de är tråkigt. Bättre med en slinga så man slipper vända ju.


Kurt simmar i sin bassäng..

Mitt trollträd till katterna ligger fortfarande kvar i lagerhallen, hoppas den kommer iväg idag för nu behöver vi den. Tidigare då jag beställt har dom skicka på söndagar och de har kommit på onsdagarna. Hoppas att de blir så även idag då. 2 veckor sen jag beställde så de bör ju vara på gång nu. De blev ju en grimma till Dusty oxå. Jenka är nyverkad oxå nu, hon och Fjant fick de halkigt nu när fötterna blev korta igen. Vart lite dumt tajmat med tanke på underlaget, men trodde inte de skulle vara halt så många dagar. Hoppas på snö så dom går bättre igen. Nickan såg ömfotad ut idag men de är nog mer pga halkan och att de är hårt att gå, hoppas jag...
Igår när jag mucka drifterna så var de en väldig fart på Örly. Han ville hellre vara med mig och busa än äta mat med de andra, så lik sin far han är när han var i den åldern.. Bara bus.. Hela tiden..



Vide kommer allt närmre Apotin, igår pussades dom riktigt för första gången som vi såg. Vide satt på köksbordet och Apotin på kökssoffan och då kände nog Vide för en puss.. Han är nog inte så farlig trots allt Apotin.
Vide har även börja på att sova i sängen på nätterna, härom natta var de extremt trångt då Skrållan, Findus, Vide och Apotin skulle trängas.



Vide blir tvättad av Skrållan, han ser ut att njuta väldigt..

Igår var de kalas hos syster Lena! Hon blev 34 år. Passa även på att gratta lille bror Tommy som fyllde 24 år i fredags.
Jag hade ju planera in ledigt både fredag och lördag i och med att dom fyllde. Men Tommy flytta sitt kalas till idag söndag och då jobbar jag 7.30-20.30 så då blev de inte nå kalas där för min del den här gången heller då.

Till veckan jobbar jag bara tisdag och onsdag, sen blir jag ledig 6 dagar!! jippi!! ska ju väg på kursen på torsdag, har ju lyckas få med mig sällskap dit, tur de. Hon var inte alls svårövertalad utan tyckte de skulle bli kanon roligt att få följa och tyckte de verka intressant, även 2 till som skadit som jag vet vilka de är. Blir spännande.

Nä nu ska jag gruva mig för att jobba vidare... måste väl ha varit här halva tiden nu snart, 6 timmar kvar bara...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej ingen röntgen... Jag sprang med henne och vetten sa att han tvivlade starkt på att det skulle vara nån ide , (kasta pengarna i sjön typ) för har det varit nå lurt skulle det ha synats mkt mer..Så det är väl jag som är fnösig förmodligen...=o) Bara o mata på nu då o hoppas det går vägen,han höll med om att hon är tunn sen han känt på na. Tyckte hon såg fin ut när han bara kolla o inte kännde...

2008-11-19 @ 19:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0