En härlig höstdag

I dag har de varit en otroligt skön och vacker höstdag, bara så synd att jag jobbar delad tur :(
Men var ju hem på lunch och passa på att knäppa några fina och några sämre kort...



Otroligt fint tycker jag.. Flinga & Dusty..



Lilla söta Flingifling, vackert uppställd..



Stora (100 cm) Nickan, som snart ska få återgå till sin flock..

                                                                                                                          

I flocken är de väldig lugn och ro för tillfälle, Örly har blivit så fantastiskt lugn och harmonisk
sen han fått börja gå med de stora killarna. Det börjr snart bli dax för Nickan att få återgå
till de andra, sen är de bara hoppas att hon klarar sig undan sin fång. De syns nu när de fryser
i marken om nätterna att hon är lite ömfotad då de blir hårt åt hon. Känner att de små blivit lite
åtsidosatt nu på slutet då de har blivit så mycke rida av. Mitt mål är att alla de 8 små skall få
komma ut på en liten runda i helgen då jag blir ledig. Flinga är fortsatt frammåt och inte så
lättskrämd längre så de blir nog ordning på henne oxå.
                                                                                                                         



Alla samlad!!



Örly törstig..



Busebo Dillba, ej dräktig trots fina formen  ;-)



Kompisarna Dusty Rose och Dalsgårds Jenka.
                                                                                                                            

Sissis träns delar kom idag, var väldigt fint. Inte ofta jag har saker med märke på
men både på tyglar och pannband står de globus på. Fruktansvärt vilken tid de tog
att få sakerna därifrån bara, hoppas dom snabbar på för jag har ju en till beställning
inlagd där, den var på lager nu och ska packas så de bör gå snabbt kan man tycka..
                                                                                                                        



Dillba igen..



Dusty, tycker hon gör sig så bra på kort...



Konstigt kort på Jenka...



Nickan, inte riktigt lika tjock som bilden visar då hon redan satt på sig sina vinter kläder..
                                                                                                                                 

Igår kväll tog vi en riktigt rejäl ritt, över båda broarna i vallhaga, till å med jag tyckte faktiskt
att den sista där var läskig :-) 2 meter räcke på en sida, ett hus på den andra med värdens
värsta fläkt som förde oväsen :-) men de gick bra ändå!! Sen korsa vi 301.an och red in på plantskolan, där var de oxå massa oväsen av fläktar, någon traktor och truck och diversse saker så lite social träning blev de för skogs hästarn. Sen red vi gent över en blöt åker, märks om vi får skäll nå tag :-)
Sen blidde de skogen in till älmesbo och ut vidare till masten och 301.an igen, med våran tur kom de 3 bilar på storvägen den lilla sträcka vi måste gå på den. Tur nog hade vi satt på några reflex och Anna hade reflex väst under.
De hade börja bli mörkt och ännu mörkare blev de i skogen..
När vi kom till homna tjärn så var de lika fint som sist, månljus och klart. Dessutom var de ett kärt svanpar som flöt runt där, själv höll jag på frysa ihjäl kändes de som!!
                                                                                                                            



Tant Sissi sträcker på sig, härligt skitig sen ridturen igår..



Tepee, halt i höger bak idag, han gick omkull på ridturen igår och förmodligen
sträckte han sig eller något
för idag är han halt och vänster lite stel.
Tar kortare steg och är lite svullen över kotleden.



Dåligt kort men så kan de bli, Flinga och Turbo.
                                                                                                                            

Jag har även lite annat som ska göras nu när jag blir ledig, först och främst ska jag se
 till att gå Apotin riktigt trött så jag slipper ha dåligt samvete för att han inte får den tid
han behöver, sen sover han gott några timmar så då tänkte jag stänga om vinterhagen
tror jag, vore så skönt om jag hade uppsikt innifrån över hela i vinter, blir så tråkigt att
springa ut och kolla. Men som "spattig" överbeskyddande matte kollar jag väl på tok för
mycke och ofta.
                                                                                                                          



Örly är herren på kullen och Flinga vill inspektera fotografen, Turbo uträttar
sina behov och Fjant myser i solskenet...



Nja bättre kort har man väl knäppt i sina dar.. Örly och Fjant..


Kommentarer
Postat av: Linda

Waow Kusin!! Du har ju blivit grym på o skriva...=o)Tyvärr så blev det lite kortfattat sms idag...Wilma hade trillat av ,hade precis hittat henne i skogen när du smsade...Cissi o Trine stog uppbunden vid vägkanten o jag med Erik var ute o letade henne...Men hon var oskadd, mest stoltheten som fick sig en smäll av att Cissi drog ifrån na ;o)

2008-10-16 @ 20:34:56
Postat av: Anonym

Ja ha ja, jag är ingen häst människa alls, är rädd för dom! Men med dina fina bilder börjar jag fundera om jag går miste om något?? De ser ju jätte snäll och tillgivna ut dina hästar :-) verkar inte alls bita och sparka. Mvh Karin

2008-10-18 @ 00:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0