Regn å regn, jobb å jobb

Denna vecka som gått har mest bestått av jobb. Hade kvällar måndag och tisdag och dagar onsdag och torsdag. Tack Anna för att du hjälpte till med Apotin och kolla hästarna mitt på dagen. Nu i kväll kom pappa, Ingela, Jens, Marie och Hans-Ove och gratta Tomas. Olgas sista unge flytta i onsdags, Marie som köpte honom. I morgon flyttar 2 av Strumpans ungar och på söndag den sista. Kommer att bli väldigt väldigt tomt efter de små liven. Har ju haft ungar sen v 15 tror jag så de har varit fullt upp med 3 kullar ;) I övrigt har de varit regn denna vecka, så mycke att åkern och gräsmattan sett ut som sjöar faktiskt! Flocken har varit lugn och allt har flyte på bra där, vist, de är väldigt mycke bus mellan pojkarna och de behöver dom ju så de är kanon! Dusty har ju varit med och lekt hon oxå och hon har då verkligen ett annorlunda sett att hoppa och studsa på, hon liksom ser ut att vara gjord av gummi för hon är rörlig och mjuk åt alla håll. De har inte blivit nå rida av denna vecka tyvärr. Men tiden har varit knapp och vädret ur dåligt så hoppas på bättre tid under helgen här. Steve kom och fixa Nickan här om kvällen, de blev bra mycke bättre med fötterna nu. Men de syns att hon haft bekymmer då fötterna ser ganska så sönder trasade ut. Hoppas de växer bort innan de blir problem igen. Men än bättre om problemen inte kom tillbaka alls förstås.. De är marknad i rättvik i helgen, jag har både lust och inte lust att åka dit, mest är de karuseller som lockar ;) fast jag vet jag har så lätt för att bli dålig av dom. "ny" tel har då fått nå fel för nu går de inte alls att blogga från den, den bara stängs av hela tiden, den gjorde ju så tidigare oxå men sen börja den fungera igen. Så nu sitter jag med gamla lg luren och gissa om att de känns konstigt värre med knappar ;) har ju vant mig att vara utan nu! De kom aldrig några träns delar denna vecka :( får väl vackert vänta till nästa då. Nu blir de tel byte och en snabb surf på blocket, har fortfarande inte hittat säng bord!! Är de verkligen ingen som har 2 st lika att sälja? I syrabets, lite antik färgad?? hör av er i så fall.. God natt god natt..

Kommentarer
Postat av: Linda

Har du dött, eller?? Uppdatera du me ! =o)

2008-10-10 @ 08:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0