Rätt? fel? teorier?

Mysteriet med den skurna skotern verkar vara löst..
Om man nu törs tro på dom som tror sig kunna??
De som "skulle" vara orginaldelar visa sig inte vara de.
Alltså fel del på fel plats.
En sak som inte ens finns att beställa till denna modell satt på den.
Så med en hel del "extra" utgifter går de ialla fall att laga.
Sen är de väl bara hoppas att resterande delar är rätt och på rätt plats.
Så än en gång har jag blivit påmind om att jag gör rätt som
 inte gör större affärer med släkt och vänner.
Blir så tråkigt när sånna här saker uppstår och de tycker jag är så onödigt!!
Men tur det är döda ting de handlar om och att de ofta går att laga.

Övrigt som hänt sen sist då??
Jag har varit 3 ledig :-)
Så skönt...
I lördags blev de mycke gjort, lyckades hitta ett kryphål in under stallet
så jag fick fram slädunderredet efter mycke stök och bök!!
Men inte var de rätt skaklar till underredet :-(
Dom måste nog Maj ha fått.
Men jag tror jag insåg mina begränsningar när jag såg hur
mycke jag måsta fixa för att få den åkduglig så
jag gav upp..

Skotta fram rockarden iställe och sela på Fjant.
Första gången jag hoppa i direkt på gården och åkte hela
vägen fram å tillbaka!!
Jag har ju varit så jollig och bara vänta på att de ska bli något.
Men peppar peppar har inget hänt ännu.
Känner att man inte kan gå bakom elle brevid vagnen och vänta
på något som inte händer så jag lydde Lindas råd sen längre tillbaka
och hoppa i, händer de nå så händer de och den
smällen får man ta då.
Men nu gick ju allt som smort!!

Fjant & Jenka har fått fötterna fixade, skönt de.
Jag har en ny teori ang Nickan och hennes fång nu...
Dessvärre måste jag höra mig för mera innan jag med säkerhet
vet om jag har rätt eller ej.
Ska sätta mig och ringa till olika utbildade hovslagare och höra.
Sen vet jag att de finns en bra expert på strömsholm ang detta.
Men tanken säger mig att jag har så rätt så rätt..
Jag kan inte ha fel!!
Ända sen första hältan hon hade ser jag sambandet.
OM min teori stämmer kommer hon förmodligen aldrig mer
behöva lida av sin fång!!
För på sommaren går de faktiskt undvika gräset så hon får ett drägligt liv ändå.

Sen kom Ulla-Britt och Erik en vända.
Apotin är som galen i ko-Erik :-)
Måste vara lukten..
Men Apotin har ju alltid träffat Erik ända sen han var liten.


Lördag kväll kom Matilda och hälsa på.
Vi gick med Apotin,
spela yatzy,
åt götta,
kamma hår,
jag blev sminkad,
såg ut som jag rymt från en skräckfilm faktiskt  :-)
Å trot elle ej men vi Kolla på melodifestival. 

Söndags kom pappa & Ingela förbi, Tony kom oxå.
Ko-Erik & Morfar är Apotins favoriter så han har
haft en bra helg killen :-)
Långa mysiga promenader har de oxå blitt.
Vide fick pröva på att vara med ute i stallet på kvällen.
Spännande med läskigt tyckte han.
Sen på kvällen kom Christer förbi en sväng.
Kul att ha sett lite kända folk under helgen.

Nä nu kallar jobbet på mig igen,,,
lugnt och segt just nu på jobbe,,,
kan ju vara skönt de å ibland,,,


Kommentarer
Postat av: Nea

Du ser, man måste ha tv för rätt som det är vill man titta på fåniga program som t ex melodifestivalen :-)

2009-02-24 @ 09:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0