Dagens bravader, fynd och allmänt


Då har jag fyndat igen!!
Träns:et som Fjant har på bilden, skit snyggt om jag får säga de själv.
Var dubbla nos grimmor med till de, dels de på bilen och sen en jätte bred oxå snygg helt i läder.
6 täcken till Shettis:arna och små gulliga senskydd oxå till de små.
Detta betala jag 435 kr för!
Rena fyndet för mig då jag vet att just detta träns kostar mer bara de =)
Idag har de varit fullt upp mest hela dagen.
Malin och jag har ridit.
Sissi, Tepee och Fjant har blivit verkad.
Fjant och Apotin har varit ute på skogs äventyr.
Mamma, Kicki och hennes man och barn kom förbi och hälsade på.
I övrigt har de motionerats lite hästar nu och då.
Turbo är tömkörd och Malin har pröva longera honom, jag var inte hemma då men de hade gått bra.
Skulle varit roligt att se när de var första gången.
Fjant är mest med på promenader och tömkörs för jag har haft bekymmer med ryggen
och inte alls haft lust att åka odämpad rockard!
Kände även av de idag när vi red, men litar ju på Sissi så de går bra, värsta fall e de ju bara hoppa av och gå.
Malin har oxå varit ut och gått med de små någon gång.
Tyvärr har vädret inte varit på våran sida i sommar.
Spöregn å åska eller svinhett, inte så trevligt att hålla på då.
Men bättre de som blir än inget alls.
Dock hade jag hoppats på att vagnen skulle ha kommit på Turbo redan,
men bättre att skynda långsamt då inte tiden och vädret är på min sida.
Örly börjar bli lite hingst.ig ibland, hoppas verkligen de går vänta med kulorna till hösten!
Nickan staplar på ena dagen, går som en prinsessa andra.
Tepee känner inte av bölden längre, de var ju upp och ner ca 10 dagar med hälta till och från.
Dillba och Fjant ryker ihop så de bara smäller mellan åt :(
Flocken går på bete dygnet runt nu sen dryga veckan.
De går genast ändra sina dygns rutiner.
Förr var dom ivrig ut på bete på morgon, nu sover dom så sött på morgon timmarna =)
nu blir de glåma efter bil igen,
sen söva och i morgon bitti ska jag upp och se om de blev ungar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0