Bet time

 

Idag var de dax att släppa lill flocken på jätte bet!
Gissa om att de små liven var överlyckliga =)
Gräset har blivit så pass långt att de börjar att lägga sig, å de är ju inte bra.
Nästan så dom försvann in i maten.
Själv på är jag på jakt efter hö från 08 som jag ska mata med i sommar och in på hösten.
Någon som har eller vet någon som säljer så säg gärna till.
Vilket väder de börjar bli nu.
Apotin orkar inte röra sig mer än han behöver och själv passar jag oxå på att vila och lata mig lite.
Tepee var ju halt igår, bättre i dag.
Var bara ibland han halta till precis som om han klev på en jätte sten,
tyvärr var han lika den gången han fick sin hovböld,
så hoppas verkligen inte de är en sån på gång igen!
4 månader tog de för den att växa fram så den kunde tömmas då,
å Martin var orolig att de skulle bli operation då för den var så djup!
Men de lyckades utan den gången.
Men tog ju närmare ett år från första hältan till hålet var borta helt.
Hoppas hoppas de bara var något tillfälligt!
Nu ska jag ut och kolla alla djur en sväng, sen vete katten vad som händer..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0