Nyss hem kommen

 

Ja nu har vi nyss kommit hem.
Katt ungarna har varit och id märkts!
Just nu är dom ner sövda och de är för en gångs skull lugnt i huset =)
Dom kommer säkert ha ont i sitt öra när dom vaknar, stackars små :(
kolla in bilden, ser ut som dom supit omkull, en spya med i bild till å med!
Apotin var oxå med till veterinären och fick en spruta.
Hon tyckte de var dax att fundera ordentligt på att para Apotin nu =)
han är ju så pass sund och rastypisk för att vara Bullmastiff =)
ad-hd fri, aortastenos fri och svensk utställnings champion =)
hon tyckte de var bra för rasen att behålla de friska djuren till avel, å jag kan inte mer än hålla med!!
Varför avla på sjukdom och taskiga röntgen resultat??
Hur ska vi då få en friskare ras??
Jo, Trane släpet är inte längre i min ägo =)
jag sålde den idag!
De kom ett par från söder om borlänge och köpte den i morse =)
dom har vagn i många år om dom fixar upp balken/balkarna.
De var last vikten som var avgörande, den får ju lasta mer än många boggi vagnar till å med.
Min nya vagn tar nästan 300 kg mindre :(
Men nu börjar ungarna röra sig så nu måste jag fokusera på dom uti fall dom behöver kräk hjälp!!
Trevlig helg där ute =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0