Första 3 jobb kvällarna överstökad...

Tom i skallen... Ja så kan jag beskriva de efter 3 kvällar på jobbet...
De var MYCKET mer att göra innan semestern, ändå är de mycket rörigare nu.
Ä finns roligare att skriva om än JOBB så jag skiter i de ;-)

Måndag kväll på min rast drog jag iväg ett sms till Matilda och hörde om hon haft kul på fritids.
Svaret blev nej, hon ville hellre vara hos mig, nu!!
Så efter jobbet åkte jag och hämta henne, gissa om Altas blev glad när vi kom hem bägge 2 :-)

Tisdag förmiddag gick vi på en härlig skogspromenad med Atlas lös, otroligt vad bra han lyssnar på "bortaplan" inte äter han massa skrot heller så de är så skönt. Hemma äter han fortfarande allt som går, kattskit, hästskit, lera och allt annat han kommer åt! De är enda nackdelen jag ser med denna underbara hund, att han äter allt... Jag är ju bortskämd med Apotin de vet jag, han gick ju förbi allt, till och med riktiga färska älgben full med kött ratade han, lyfte på benet och pissa och gick vidare... Att jag "stör" mig på att Atlas äter allt ute bottnar i min rädsla att han ska bli sjuk, ser operationer framför mig och ibland slår tanken mig att han kan helt enkelt đö i från mig om fel saker hamnar i magen ;-( Så jag är rädd helt enkelt... Nästa stund försöker jag intala mig själv att han är en hund och inte gjord av porslin, lite skit har ingen dött av osv... Men så slår tanken mig igen, vad händer om fel saker sväljs??
Mycket av min osäkerhet beror ju på att jag fortfarande INTE vet vad Lurvas åt av som gjorde att han miste livet...
Vad låter ni era hundar äta ute??
Snälla ni svara gärna ;-)
Sten kom han ju på snabbt att de inte smakar bra tur nog...

Åter igen till tisdagen, jag skulle ju väg och jobba så jag låste in Matilda och Atlas :-)
Kändes bäst så eftersom Atlas kan öppna dörren och lite stort ansvar för Matilda om han skulle rymma. Sen är de ju lustigt folk i krokarna oxå så hon fick absolut inte öppna om de kom nån sa jag. Tur nog hade de gått bra när Tomas kom hem 25 min senare.
När jag i min tur kom hem hade Matilda nattat kaninerna och stängt in lill flocken så de var snällt gjort. Duktig jänta de där...
Jag hade köpt med lite gott hem som vi åt, skinka, potatissallad, vindruvor och bröd.
Sen gick jag ut och fodra Lena och kolla och räkna övriga hästar. De blev en tidig kväll igår.

I morse var vi ut och fyllde drifter med spån, en del hos flocken som inte fått nå än men där ska jag vänta ett tag oxå.
Sen bar de iväg till skogen igen med Atlas. Matilda sjöng så de kan varken ha varit varg, björn eller lo på flera kilomerter :-)
Till å med så Atlas reste ragg en vända ;-)

Jag hann faktiskt med att både dammsuga och torka golve idag..

Matilda fixa håret på mig innan jobbet så dom såg lite förvånad ut där idag, inte van att se massa spännen och snoddar på mig inte ;-)
Nu ska jag natta mig själv några timmar, hoppas de går sova längre än till 4 tiden i natt iaf...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0