Fredag, lördag och söndag...



Fredag jobba jag kväll, bara de vanliga händer på dagarna då, djuren ska skötas...
Blev en liten skogspromenad med Atlas..
På kvällen när jag sluta blev de fixa fötter på Dillba samt natt sysslor av djuren.
Sen skulle de bli en tidig kväll efterom jag jobba dag på lördagen...
Men inte blev de sova av som vanligt...

Lördag morgon ringer kl efter drygt 2 timmars sömn ;-(
Bara kliva upp, ut och fixa ordning och öppna bete till lill flocken och mata Lena.
Å som vanligt tar INTE Atlas sovmorgon när jag kliver upp, när Tomas kliver upp fösrs sover han kvar med mig.
Kom till jobbet typ 1 min innan jag börja så jag hann precis!
Jobba mellan 7.30-16.00...
Hem och ta de lugnt några minuter för att sen gå ut och måla stallet invändigt, blev nästan klart, fattas lite på själva stockarna uppe mot taket.
Vid 21 tiden bjöd Tomas på hemmagjord file oskar och de satt fint.
Då vi ätit skulle jag ducha, fick för mig att skura badrummet på samma gång. Spola igenom tvättmaskin, skrubba väggar och golv, rensa avlopp och dona toa stol.
Men sen var de dax för en tupplur eftersom jag skulle jobba dag även på söndag...

Söndag morgon var de nära på att kl åkte i väggen, hade inte alls någon lust att kliva upp fast jag trots allt sovit 5 timmar.
Men bara upp och hoppa, djuren väntar ju så glatt även denna morgon...

Som jag nämt tidigare maila jag ju och anmälde Atlas till valp kurs, 2 mail till och med utan svar, å på jobbet fick jag höra att kursen börja idag kl 16.00 så lite panik kände jag allt. Jag har ringt och ringt och till slut fick jag tag på en som förklara att mailen inte fungera riktigt och att de är 3 valpkurser denna höst så hon tog namn och nr så de hör av sig då de är dax! !

Tomas har satt upp locken på panelen nu så de ser inte lika snyggt ut som på kortet, måste målaa de vid tillfälle. Dock fattades de lite lock så inte helt klart ännu.
Inte mycket kvar på stallet nu, inne endast lite färg då och ute lock och fönster och dörr överdelar, sen är de dax att beställa besiktningstid :-) spännande!

Har även hunnit med att gratta Hans-Ove idag som fyllde år i torsdags...


Sist men inte minst ska jag berätta att Atlas är anmäld tilll utställnings premiär i ljusdal på 6 månaders dagen :-)
Vi har tränat massor redan, springa och stå fint, sen att göra de i ringen blir nog inte lika enkelt.
Mer info kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0