Extrem makeover!!

Efter att ha behandlat 10 isbjörnar ikväll kunde jag konstatera att de var hästar där under! Lena var nog de värsta jag sett nån gång då de gäller översnöade hästar. Fast jag tycker att de skulle vara skönt att bli av med all snö så är de bara Fjant som håller med mig och gillar skrapan, måste vara ljudet från den i kombination med att den luvas som gör att dom inte gillar den. -26 grader är de i skrivande stund, men den värsta blåsten tycks ha gett sig som tur är. Stor hästarnas drift har yrt igen, nästan lika mycke snö som spån där inne :( å spånet som börjar sina så de är väl vackert till att köpa de där svin dyra på bal de... Hos små hästarna har de tur nog inte kommit in så mycke. Denna vinter kommer väl gå till historien, svin kallt & överdrivet med snö! Känns ju som om de är en evighet till våren, men ändå börjar betessesången om 3 månader enligt almanackan :) En jobbar helg till är avklarad! Skönt... Men hade hoppats på en ledig måndag, ser fram emot tisdag iställe då. Då blire, om vädret tillåter vill säga till att motionera lite hästar. Samt att jag ska fixa foder för några dagar framåt, så skönt när allt är packat och klart så de bara är att mata dom. Ni som läser här vet nog vad de blir för mig nu... Ja just de... BLOCKET!! God natt på er där ute i denna kyliga men upplysta månnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0