Fler som fått nog av kylan...

Som de syns på bilden har även Lill Poolman (kanin) tröttna på kylan, han hade bädda ner sig ordentligt idag. I måndags kom Lena 2 ben upp med 9 balar spån, så de bör räcka ett tag iaf tänkte jag. Så igår kom Erik igen med traktorn och vagnen och tippa av en par kubik rätt in i alla drifter :) han sa ju förra gången att de inte skulle bli en vana, men kom alltså igen. Skönt att de går så smidigt men samtidigt lite skämmigt att ta emot så där. Jag e ju van att betala för hästarna. Men får vara glad och tacksam iställe, är ju inte jag som snyltar precis när han erbjuder sig. Så 2 påfyllningar i drifterna ska jag nog kunna ta emot utan dåligt samvete! Igår var jag ledig, ute hela förmiddagen och fixa med foder, de tar tid när de har fryst till is, dra å dra, ibland släpper en kaka och då får jag reda ut den och dra vidare. Sen kom Maj och de blev prata och kaffe, titta i börjes mm. Kul att prata häst =) Fick även hjälp med spånet av henne, ju fler desto smidigare, de ska skottas, hålla lucka och ha koll på hästarna så dom inte är i vägen eller smiter ut! Ju fler armar och ögon underlättar. Tomas var hem en snabb vända, sen drog han iväg och fixa med ved, jag ut och fortsatt med fodret. Sen kom Christer just som Tomas kom hem med veden, så när allt var klart utom Apotin och mata ute djuren klämde vi i oss en pizza fram åt 21 tiden. Gött, fick rätt pizza nr för en gångs skull! Tror de var 3.e eller 4.e försöket att pröva just den. Så var de bara fixa de sista med djuren, in i duschen och i säng. Men inte gick de sova förän fram åt 3 tiden! Inge roligt alls när kl ringer 05.45 och en delad tur står på menyn! Så idag på förmiddagen jobba jag, nu har jag rast, försökt gå med Apotin men inte de lättaste när de är -18 grader! Här om dagen var de ju -31 igen :( Hästarna har fått vatten så nu väntar jag på mat klockan för dom. Elden är i full gång och inne temperaturen är över 18 grader, solen hjälper redan till att värma huset, så skönt...

Kommentarer
Postat av: Marie

Vilken gullig bild :)

2010-02-24 @ 14:19:38
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Linda Edvardsson

Hej du.



Nja jag har inte ens kollat propparna till utställningarna ; o/ ..Har just inga o ställa ut just nu heller tycker jag...Cissi kanske då men då måste hon få sommarpäls först.



Ja du vet ju att du kan dona en egen ryttare du med ;o)Blommor o Bin du vet..Tar bara nåt år så går det att lära dom va på hästryggen =o)



Hmmn får kolla upp varför det inte går o kommentera då..

Ha det!

Kram

PS. Funderade du på o betäcka med Zorry ? Jag tar nog Tilia o åker dit om hennes fölning går bra.DS:

2010-02-25 @ 19:40:20
URL: http://www.trollans.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0