Lördag, inlägg 2...

Ja de blev en liten tur med Fjant och släden... Han är ju som sagt aldrig körd med släde förr så som tur var fick jag hjälp idag. Allt gick lugnt till väga och han stod blixt stilla när vi spände på. Sen när vi skulle iväg var de nog tyngre än vad Fjant var van vid för han tog ett steg fram tills allt skulle till och dras framåt, då stanna han och titta på mig och de såg ut som han undra om vi skulle ha släden med eller inte? Jo killen, den ska med! Ok, då drar vi väl då sa han och så bar de iväg med mycke beröm! Jag gick fram med grimmskaft och Tomas fick gå breve släden med tömmarna. De gick hur bra som hellst och Tomas fick sätta sig i i farten. Å så ser vi genast problem! 2 lösa hundar utan husse!! Fan... Så vi gick inte långt, vände och gick hem :( vill ju inte riskera något så här första gången. Bättre att ta de säkra före de osäkra! De var lite annorlunda att vända med detta ekipage, typiskt nog så hamna jag på "fel" sida men som tur var trampa Fjant runt så fint och allt gick bara bra. Tomas satt som en kung på lill släden :) nog såg de ut som om jätten behövt större plats åt bena :) ha ha! När vi skulle spänna av hörde jag ett oväsen på vägen, nej tänkte jag, väghyveln!! Men de var bara en traktor så Fjant rörde inte en fena förän allt var av och han fick lov att gå. Så skönt att han är som han är... Sen tog Tomas Apotin och gick upp till tjärn, själv passa jag på att fixa ordning 2 ordentligt stora plankor! Skit gött. Så idag bjöd jag sambon på alla hjärtansdag mat en dag tidigare, se om jag får samma uppvaktning i morgon då? Hoppas kan man ju... En fantastisk start på denna lördag, se vad kvällen har för spännande att bjuda på sen då =) Själv skulle jag ha motionerat mer hästar, skulle ja... Just nu äter alla å Sissi börjar bli bättre i ögat, de har inte runnit nå sen i morse. God midda å på återsede!

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Hoppas de var lika gott som de ser ut.. Själv har jag nyss vaknat så de blir då bara nåt snabbt här!! Hon verkar då svara bra på penecillinet iaf så håll tummarna att de går åt rätt håll!!

2010-02-13 @ 18:50:15
Postat av: Marie

Ser riktigt gott ut de där! ;)

2010-02-13 @ 19:19:44
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0