Solsken =)

Efter snö kommer solsken, ja de stämmer då idag, för igår snöa de igen och idag är de strålande väder. Var ut och tömkörde Dusty en vända på förmiddagen. Gick skapligt även idag, hade bara Träns på idag och de var första gången utan grimma, har ju satt tömmarna i både bett och grimma tidigare men kände nu att de var dax att ta bort grimman. Lite missförstånd blev de till att börja med vid svängning, hon trodde vi skulle stanna när de kändes i bettet, men snart förstod hon att de var framåt som gällde ändå. Sen har jag packat hö, bara roten kvar av balen att packa sen, skönt att bli av med en rulle på gången så de blir bättre plats åt hästarna där inne! Är ju omöjligt att få in både häst och Rockard på gången när de står 2 balar där! Så till helgen blir de nog en tur med Fjant och vagn. Nyss varit ute och gått med Apotin, så nu är de mat för hans del. Själv slöar jag några minuter framför brasan och sen ska jag packa vidare på hö balen och mucka och fixa ordning. Skönt att ha åtminstone hö packat så de bara är att fixa hösilage dagligen, de spar även massa tid att ha de fixat när de är mycke delade turer på jobbe. Hade hoppats jag hunnit motionera mer hästar idag, men får se vad orken säger när allt är klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0