Idag trotsar vi vädret riktigt...

-20,2 grader hindrar inte oss att vara ute idag.
Ca 3 timmar har vi hållt på att kapa och klyva ved, de tar bra!
Blir de lite kallt går yxan för fullt till svetten flödar, sen är de bara att varva ner och ställa sig vid klyven igen.
Just nu är de värme paus som gäller, måste ju ha kaffe mellan varven.
Små hästarna har fått muckat, försöker även återvinna de spån som blir från sågen.
De har ju gått mer spån än vad jag räknat med då de blev en häst på box över en månad.
Så tyvärr kommer inte spånet räcka i år heller :(
efter alla lass vi hämta trodde jag de för en gångs skull skulle bli spån över, men fel fel :)
Bara hoppas spån säljaren sågar så de går köpa mer!
Sissi får gå utan täcke nu, hon har varit duktig nog som haft de på hela natten.
Å helt dessutom :) hoppas kylan ger sig snart så jag slipper fundera på täcke hit och dit.
Nu börjar tåna kännas igen så dax att bege sig ut igen, skulle alldeles haft ett par vinter skor jag med...
Klarar mig bra med gympadojjer så länge jag rör mig ute, men att stå still vid klyven idag var ingen höjdare! Sänder även en tanke till syster Lena...
Hoppas allt går bra idag...

6 timmar på vedhögen blev de.. tvungen ge oss när de blev under -25!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0