Den gågna helgen...

Fredag = besvikelsens dag...

Dagen börja bra!
Mamma och hundarna kom upp och vi bestämde att vi skulle iväg och bada...
Först måsta Sissi verkas så jag fixa de.
Sen skicka jag och hörde om Tomas kunde sluta tidigare så vi kunde åka till hawaii :-)
Jo de kunde han så änteligen skulle vi till hawaii med Alas!

Vi packa in oss i varsin bil, nu var vi på väg för första gången i år.
Faluvägen är just nu en bedrövelse så vi tog genvägen över skogen.

När vi kommer fram ser vi att de är högvatten :-(
BESVIKELSEN blev total!!!
Åkt alla dessa mil och stranden är totalt borta!!!
All strand ligger under vatten...
Ja inte precis allt, men är man van 30-50 m bred och hundratals m sandstrand så blir man besviken av att se endast någon meter strand långt långt bort...
Bara till att börja vandra då...
För har man som sagt åkt till hawaii ska man bada.
Ut i skogen, som tur var så var de mindre myror än vanligt.
Men då de är många små utlopp på vägen fick jag bära nästan 20 kg Atlas i vattnet på flera ställen.
När vi väl kom fram till stranden var den kanske 20-30 m lång och kanske 3-4 m bred.
Hundarna uppskatta då dagen som tur var.
Vi höll nog ut närmare en timme där men var tvungen ge oss pga broms och mygg!
Vägen tillbaka gick vi i vattnet hela tiden, då bar Tomas Atlas och jag och mamma agera packåsnor.

Vattnet var då otroligt varmt och skönt, men alla dessa utlopp som gjort fåror i botten,
kusarna och träden som hänger ut mot oss gjorde att de kändes som om vi vandra i djungeln!
Ungefär som värsta Robbinsson på nå vis ;-)

Men skam den som ger sig...
Vi ville inte ge upp!
Så vi gick till parkeringen och bada lite där iställe :-)
Där kan man ju i vanliga fall åka ut med bil och enda bort till vår strand.
Men denna dag var de vatten överallt men de gick bra att bada där ändå.
De är ju en väldigt tur att de är långgrunt oavsett hög eller låg vatten.

Plötsligt ser jag ett svart kryp på Atlas nacke, jag försökte ta bort den men den borra sig in, å jag grävde efter!
Yes!! Jag fick den ;-)
Efter närmare inspektion ser jag, de är en FÄSTNING!!
ÄCKEL!! Fy.. Tur jag tog den innan den bet sig fast...

När vi skulle hem och var 3 m från bilen pissa en myra på Atlas ena tass, inte uppskattat.
Hur talar man om för en hund att myror pissar? :-[
Hur som hellst sa han inget utan sprang på 3 ben och ruska på tassen i vild förtvivlan, stackarn..
Lyfte in han i bilen och han ruska vidare, så jag åkte bak med han.
Men han gav sig nästan på en gång.

Jag börja torka Atlas å då ser jag en FÄSTING till på handduken!
2 äckel på en dag är ungefär vad jag plockar per sesång...
Gissa om att Atlas blev helt gemongången på resan hem :-)

Kvällen blev bra trots allt, lugn och fridfull då de var en liten en som sov ;-)
Hädan efter får de bli till att bada i ån, älgbadet och övriga stränder duger.

LÖRDAGEN = Släktträffen

Årets varmaste dag! Nu var de dax att träffa släkten då, öviksbor, stockholmare, norrmän och vi ovanåkersbor...
Å jag måste säga jag har en bra släkt ändå :-)
Inga bråk och slagsmål :-) he he
De var trevligare än jag kunnat föreställa mig, gott sälskap och god mat.
Lite fundersam blev jah ju av att se Robban Magnusson där, tänkte vad har jag nu missat??
Men han skulle spela och underhålla under kvällen bara :-)

Ännu en gång fick Atlas visa vilken fantastisk kille han är...
Han skötte sig galant!
Trots allt nytt, miljön, folk, hundar, live musik så var han lugnet själv..
Som om han inte gjort annat än varit på konsär hela livet :-)
Vi var i en lada och höll till så vi satt närmast utgången utifall...
Han kunde till å med slappna av och sova mellan varven...
De var sjuttävling där oxå, bara med luft pistol men han reagera inte alls på de heller.
Å en sak till vi vet om Alas nu är att han ÄLSKAR ungar! Minsta var drygt 1 år och fick hålla på hur
som hellst med honom, kan ju tillägga att de var vettigt uuppfostrade barn oxå,
de var hur snälla och lugna som hellst med han.

När kl var strax efter 22 tyckte jag de börja bli time att åka hem.
Dels för Atlas skull och sen vänta ju Lena 4-ben och kaninerna på natt mat.
Vi hade trots allt varit där sen kl 17.
När vi kom hem strax före 23 tiden var de fortfarande 23-24 grader ute! Vilket väder..


I DAG SÖNDAG = slappar dag...

Nja inte riktigt hela dagen.. Börja på att snickra lite men virke tog slut...
Känns verkligen som om att stallbygge måste igång nu!!
Tycker så synd om Lena som går i en hage utan skydd nu.
Vore bra om hon haft en box att gå in i och komma undan fråt och sol dessa dagar.
Att de inte är lag på de på sommarn förstå inte jag...
Hästarna använder ju hellre driften på sommarn än på vintern...
Ska försöka stänga om hagen nå tag så hon får skugga från trädet där.

Nä nu har jag surr skrivit en massa... dax att göra kväller nu...

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som om ni har haft de fullt upp hela helgen =) Och super att Atlas kan miljöanpassa sig =)

2010-07-05 @ 11:20:45
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: jenny

SV: Oj det har jag precis glömt att berätta! Tycker definitivt att det har hjälpt, kan skriva ett mer ingående inlägg när jag kommer hem. Åker till Falsterbo tidigt i morgon och kommer inte hem förens på söndag kväll!

2010-07-07 @ 00:59:36
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0