Fyndet blev en flopp!!!

Ja idag ringde jag på en annons över plåttak...
Plåten var ny 2.a sortering men de skulle duga utmärkt till mig, gubben var lite osäker på längderna men skulle kolla under dagen. Jag ringde senare och vist hade han 18 plåtar i rätt längd. Så vi låna släpvagn och gav oss i väg 10 mil enkel resa. Han hade ju över 500 närmare 600 kvadrat så de såg hoppfullt ut ända till vi lastat på några plåtar och märker att de blev en helt annan sort. Färgerna stämde inte heller för 5 öre! Gubben tyckte vi kunde ha en sort på ena sidan taket och en annan på den andra, men vi blev tveksam... Till slut gav jag med mig, ska några cm göra så stor skillnad tänkte jag. Så de får bli olika då. Jo men tjena hejsan, då fattades de en plåt iallafall :-( Så tyvärr hade jag mindre tur i dag!! Dock vägra jag åka hem tomhänt så jag köpte 22 kvadrat annan plåt som jag kan ha till spånförråd eller sadelkammare framöver. Så 20 mil och drygt 3 timmar i onödan med släp då egentligen. De var mindre kul...

I morgon tar vi nya tag, hoppas på att hämta nytt virke som ska användas till väggarna.
Blev inget gjort alls idag när vi skulle hämta plåt då...
Sen har jag ett litet bekymmer med golvet, de felar en centimeter...
Men tror de får göra de och att jag fixar till väggen där så de försvinner.
Ska nog bli bra ändå och kommer inte synas.
1 cm på så stort bygge är nog trots allt helt ok tror jag.
Huvudsak allt är i vinkel och de är de.

Katalogen till delsbo kom idag. De står att alla mini ska mätas kl halv 9!!
Jag som ska visa som nr 4 från slutet!! Näst sista klassen. varav sista klassen enbart har 1 häst anmäld.
KAN DOM HA SKRIVIT FEL???
Menar dom inte att man ska mäta från halv 9 och frammåt???
Står ju även att man ska mäta 30 min innan klassen startar...
För är de som de står att endast halv 9 gäller är de ju idiotisk att visa mini så sent på dagen.
Lär väl inte få nå svar här heller så bäst att ringa ansvarig och fråga.
Men ska vi vänta runt 6 timmar mellan mätning och start hinner både jag och Bianca tröttna...
Nej de måste vara fel skrivet helt enkelt :-)

Allt har varit så lugnt hela natten och dagen med hästarna, kanske stämmer de trots allt när folk pratar om hästminne? Nu var ju inte Lena borta fullt 2 veckor heller men ibland räcker de ju med att någon varit borta någon minut så blire skrik och pip...

Nu är jag skit trött, knappt sovit i natt för Atlas snarka så öron pluttarna hjälpte int heller. Gick in och la mig på soffan men då vakna Kurt och förde liv. Krafsa med klorna i plasten och slog skalet mot plasten så de eka. å så lyckades hon välta pumpen som spruta vatten och luft så jag gick till sängen vid 6 tiden igen och kl 7 ringde kl åt Tomas meen då vägrade jag kliva upp!! Låg kvar till halv 9 jag och Atlas sov ännu längre...

God natt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0