Golvet klart... Välkommen tillbaka Lena R.G!!



Ja efter mycke stök och bök, spiktorsk och skit väder så är äntligen golvet klart...
Tusen tack till mamma som varit här och hjälpt till idag, ikväll och en bit in nu i natt.
Atlas är fruktansvärt nöjd med dagen oxå, 12 timmar att ha koll på brudar har fått min go bit trött :-)


När allt var klart med golvet och vi pusta ut på bron ringde Lena...
Rådande omständigheter gjorde att Lena R.G nu flyttat tillbaka till oss.
Mor och jag satt upp hage, Per hämta transporten och allt som allt var flytten klar på ca 1 timme.
Inte ett pip eller skrik sen hon kom tillbaka...
Bianca blev överlycklig hon :-) hon har stått och vänta på Lena lite varje dag sen hon flytta.
Å de första Lena gjorde när hon fick gå lös i sin hage var att gå till lill flocken :-)
Nu när jag natta djuren ute stod Fjant och Lena där dom stått så många gånger förr...
Så nu hoppas jag att Lena åter igen kommer trivas hos oss och att hon får komma till ro igen...
Å vem vet, kanske får jag min första "hyresgäst" i nya stallet i vinter ;-)


Jag har även böjat stå träna Atlas nu, lyckas jag ordna semester eller ledigt på nå vis kommer vi göra utställnings debut i slutet på augusti. Varför stå fint när jag kan sitta vackert ser han ut att tänka...


I morgon är de lön, de innebär att x antal tusen kan spenderas på stallbygget. Jag har en budget jag följer och kommer avsätta x antal kr från varje lön samt de start kapital jag hade då jag börja. Jag tänker hålla mig till de och då bor de vara klart i september som jag tänkt. Sen är de bara slutprovet kvar, då länsstyrelsen ska komma och besikta bygget. Måste dock ringa och höra ang hur mycke jag får ändra utan att lämna in nya ritningarna. Har ju byggt någon cm större än ritningarna, tycker jag är bra men med rådande regler och lagar vet jag inte om de är tillåtet trots att de blir till de bättre för hästarna...

Nu ska jag tänka väggbygge, häst och hund utsŧällning och njuta av att golvet är klart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0