Hejdå Lena R.G!

Ja då har Lena R.G flyttat från gården efter ca 8 månader här...
Sist jag skrev vänta jag på Anna som skulle provrida henne och ev bli "medryttare" och hjälpa Lena att motionera henne.
Men innan Anna hann provrida blev de alltså klart att hästen skulle flytta.
Men Anna ville ju pröva ändå och typiskt nog klicka allt mellan dom 2 så klart...
Men men, sånt är livet ibland...

I skrivande stund har jag 2 arbetspass kvar innan semestern börjar.
Vi har börjat måla i huset och nu väntar jag på att färgen ska torka så jag kan stryka på de sista.
De kommer förhoppningsvis bli bra när de blir klart.
Behöver jag skriva att Atlas är mer färgglad än vanligt??
Han är lite här och där med sina öron han...

Efter lite eftertanke kommer de nu inte behövas matas någon häst på gården på ett bra tag...
De senaste 4.5 åren har de ju varit hö hästar varje dag i stort sett.
Men nu har vi ju varken dräktiga, sjuka eller nå annat som gör att de inte kan gå på bete dygnet runt.
Så en liten semester på häst och foder fronten blir de ju allt :-)
INGA TIDER ALLS att passa from måndag!!!
Helt fantastiskt egentligen att inte behöva fodra 3 gånger om dagen, mest naturliga livet de lever nu...
Leva fritt och beta dygnet runt är väl de underbaraste en häst får uppleva...
Å att jag har en gammal åker anpassad till de små är jag överlycklig för!
Visst är dom lite rund om magen men absolut inte smäll fet!
Inte försöker dom äta ihjäl sig heller, de betar en par timmar, vilar ett tag, BUSAR och leker brottning och täby galopp, betar en par timmar igen och så ser de ut hela dygnen.
Alla ser ut att fylla sin funktion i flocken nu, dock ser jag aldrig vissa kombinationer när dom delar upp sig 2 och 2. Men de är inte alla sammat tjafs som när Bianca flytta hit. Mer lätta och tydligare signaler nu och inga riktiga elakheter.

Här om dagen såg jag att Atlas fått en smal vit fläck fram på bringan. Så nu har jag en bulle med vitt på!
Men tror den är så pass liten så inte många kommer se den ens, får se om den växer eller hur de blir.
I övrigt ser Atlas just nu ut som en vandrande speta :-)
Han har blivit så HÖG och kroppen har inte hängt med riktigt.
Var och köpte mer mat och halsband i lördags, hela 50 cm halsband fick jag redan köpa om de ska gå smidigt över skallen på honom, šå de här blir nog kanske en rejäl grabb de!
Nu ropar penseln... Dax att sätta fart....

Kommentarer
Postat av: Marie

Inga tider alls att passa låter kanon, då måste vi hitta på nå nån dag! :D

2010-07-16 @ 11:42:52
URL: http://marieivarsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja de var verkligen otur när vi klickade så bra ilag.

2010-07-17 @ 21:41:33
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0