Riktiga häst dagar har de varit...

I tisdags kom Matilda igen...
Måste säga hon är en klippa, en riktig liten arbets tjej gulld värd för mig...
Hon har hjälpt mig oerhört mycke dessa dagar, hon har fått springa runt med nollan på måttbandet och hjälpt mig mäta in vinklar på underrede till stallbyggnaden. Hon har skött ute djuren och fixat med de mesta.
Hon red Fjant både tisdag och onsdag, dock märker jag att Fjant inte är någon direkt ridponny.
Vist, han är jätte snäll, men lite för lugn helt enkelt. Han skulle vara perfekt till de allra minsta med ledare.
Han saknar de där pigga framåtet vid ridning som han har vid körningen.

Igår kom Anna och vi tog Sissi och Tepee på promenad, Matilda skulle rida Sissi och som vanligt skulle hon stöka till början och tala om att de inte är matta på ryggen!! Men hon lugna sig snart. Dock gick de inte nå bra med sadeln så vi. fick stanna hos Tony och sadla på Tepee i stället. Själv är jag så van att sadeln inte sitter still och parerar efter de men nu kan man ju inte kräva de av en tjej på 9 år så säkerheten kommer först så Tepee var de bättre valet.
När vi kommit en bit in efter rävafly kommer 2 crossar! Jag ropa åt Matilda att hoppa av Tepee. Inge vidare alls om de skulle bli en olycka med en så stor häst och en liten tjej. Men allt gick bra, Matilda hoppa av och Anna och jag ledde dom, crossåkarna stängde av och inga reaktioner alls, puuu vad skönt :-)

Fler har blivit verkad och stor driften fått spån igen, de var inte de vackaste spånet då de stått i vatten :-(
Men de damma ju inte så mycke i stället då :-)

Nu har jag jagat iväg Tomas att köpa virke åt mig så jag kan börja med golvet, de regnar idag så då passar de bra att snickra lite när de inte är så varmt! Kommer förmodligen behöva hjälp framöver när de blir dax att resa väggar. Någon frivillig hjälp??? :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0