Semestern har börjat...

Fantastiskt skönt!!

Jag jobba till halv 1 igår, sen blev de hem och slappa ett tag eftersom de inte blev mycke sova natten till igår. De var sånt oväder så jag var orolig över hästarna. Låg i sängen och hela huset skaka av åskan. Riktigt rejäla smällar och de lös upp bra.
På kvällen var jag och hämta ca 750 kg nypressat hö så nu har jag 111 balar hemma.
Hoppas de räcker ett tag, iallafall tills de är dax för hösilage...

Idag har vi tömmt vagnen bakom stallet, de har blivit extremt många lass i år eftersom vi fått kasta ungefär hälften av allt foder. Men nu är den tom som tur är.
Har även släpat fram måttbandet och börja mäta ur var stallet skall stå. 15 meter ifrån närmsta byggnad är de lag på om jag inte brandklassar väggarna och de har jag verkligen ingen lust med!
Där jag tänkt bygga verkar inte bli så bra, 11 meter till gaveln bara. Så nu tänker jag om lite och ser om jag ska byta plats eller bara flytta ut de. Tror jag löst de med grunden nu, liksom känns som jag blir nöjd med den lösningen jag hade från början ändå...
Så bara Tomas kommer hem så fortsätter jag mäta och planerar vidare...

Lill flocken har bytt hage idag, nu går dom i en fålla hos Sissi och Tepee.

De var lite som hänt de senaste dagarna och vad som är på tapeten just nu...

Kommentarer
Postat av: Anna

Njut av semestern nu då =)

2010-07-19 @ 21:59:57
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0