Takstolarna på plats...



Ja nu börjar stallet verkligen ta form!!!
Man börjar se helheten och hur de kommer bli när de blir klart.
De som bara jag sett i min fantasi börjar nu ni andra kunna ta del av oxå...
Morgonen börja med att Ulf och Conny kom förbi, Conny tyckte de var ett kanon bra bygge och att de blir ett jätte bra stall, känns ju jätte skönt att höra :-) de peppar mig och jag känner mig stolt!
Hur som så fick Conny hjälpa Tomas med takåsen, jag skulle inte orka stå på en stege och balansera med den tunga så jag blev skit glad för hjälpen!
Mamma kom upp idag med, hon är guld värld nu och jag är tacksam för de. Å vem har sin egen kock hemma? Jo idag hade vi de :-) vi beställde pannkakor som uppskattades av både människor och hundar.

Jag har fått lite förskotts presenter oxå, mamma bidrog med massa pengar och Tomas med spik, byggplast och vinkeljärn. Så jag är ju överlycklig för de!! Tusen tack till er båda!! Inget har ju passa bättre som pressent just nu :-)

I morgon är de stora dagen D för Bianca...
Utställnings premiär i delsbo, hon har badat och blivit uppsnyggad idag.
Å utställnings tränset jag fick av Linda var hur snyggt som hellst på henne!!!
Precis alla hål är på innersta, men vad gör de när de satt så snyggt?
Hoppas att allt går bra i morgon och drömmen är ju förstås att klämma in sig mellan de 2 meriterande tjejerna vi går emot, men som jag sagt förr är motståndet i toppklass tyvärr... Men hoppet är ju de sista man släpper... Så jag åker med inställningen att vi ska vara med och slå oss in i topp striden ;-)
Ska försöka ta massa kort i morgon så hoppas de kommer lite bilder i nästa inlägg...


Atlas har varit på "långpromenad" med Tindra, Trixi, Saga, Joline, mig, Lena, mamma och Per nu ikväll, vi gick upp för första backen efter rävafly, sen tyckte jag de var dax att vända med tanke på Atlas. Men han var den som ville fortsätta han men han fick ge sig. Tids nog är han stor nog för riktiga långturer han med. Har även vägt han idag och de kommer komma ett eget inlägg om vikten och förhoppningsvis ett nytt kort på han oxå.

Nu måste jag fundera vad jag har packat och inte till i morgon, transporten är då klar och pass, katalog och kartbok är ihoplagt. Tränset till Bianca med nr lappar är klart. Vatten fixar jag i morgon. Kläder till mig får jag väl ta i morgon när jag ser vad de är för väder, utställningen är ju utomhus så regnar de blire regnställ för min del iallafall fast de inte är så snyggt kanske...

Nu tycker jag mina läsare kan hålla en extra tumme för Bianca i morgon samt på att de blir bra visa häst väder, inget regn och inte 30 grder och stekande sol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0