Torsdag 1 juli...

Å självklart glömde jag fylla i mertid till lön igår!
Jag är ju 4 ledig nu så jag har ingen lust att åka på jobbet och skriva under pappret,
men ob vill jag ju självklart ha på semester lön så jag ringde chefen och de löste sig ändå...

Idag har jag små hästarna i trädgården på bet igen, ska strax stänga in dom för att
senare öppna på hagen som har magraste betet då detta kommer bli första natten utan hö,
så nu blire bete dygnet runt för dom med.
Kan man väl kalla mjuk ölvergång och sakta men säker invänjing på gräs va? ;-)
Jag är så orolig för fång så jag jäktar inte sta... Trotts att ingen av mina hästar haft fång
nån gång, men jag har haft fång häst å försöker göra allt för att inte få fler!!!

Ikväll blir de Mary Kay "party" här, har jag veta att de skulle bli så svårt att få tag på
folk har jag aldrig sagt ja... Men får lse de som att de blir roligt att träffa Cattis igen,
dock har jag svårt att vänja mig att se henne i fin kläder, kjol å grejjer ;-)
Inte precis dom kläderna vi hade när vi var på klockars och red...
De är en plats kvar och ingen tycks nappa på en gratis ansiktsrengöring...
Men de får väl gå ändå :-) mer fika till dom som är här då!!

Å helgen kommer att bestå av släkt träff fast jag måste säga att de har jag ingen vidare lust med!
Linda är den enda jag saknat och som jag ser fram emot att träffa...
Kanske inte snällt att säga men jag känner ju knappt de andra.

Ja nu i skrivande stund hängde sig telefon oxå...
Kul med nya saker som inte funger som dom ska :-[ Inte första gången heller!
Så kanske lika bra att skicka in den och få de fixat? Jag är ju tok behov av tel när de är
enda kontakt med omvärlden jag har... Nej just ja, Tomas har ju köpt radio :-) som jag aldrig prövat.
De är ju en ny veration av android på gång så den skulle jag haft. Ska kolla när den släpps
så jag får den direkt då så jag har de senaste.

Annat nytt är att jag kan ta emot mail i tel nu, dock värre med att svara på dom.
Men om jag anstränger mig tror jag att jag kan skicka ett nytt iaf, men hittar inte adresserna riktigt.
Följande mail går direkt till tel, [email protected] Hotmailen har jag inte koll
på annat än på jobbet än så länge.

Jag skulle börja med att berätta över delsbo ju och nu höll jag på att glömma bort de helt.
Sista anmälningsdagen var ju igår, å de hade flygit ur skallen helt...
Men jag ringde och hörde och betala jag senast idag och skicka anmälan senast igår skulle
jag hinna och få vara med ändå, tack Lena som betala via internetbanken igår!!
Så idag fick jag bekräftelse mail att anmälan var mottagen.
Så 31 juli ska Bianca ut och resa och göra debut i utställningsringen.
Å helgen efter den 7 augusti ska hon alltså göra debut på premiering.
Ska bli spännande!!!
Svårt att säga och gissa på poäng på henne tycker jag, hon har bra ben tycker jag.
Fram ser hon ut som en häst och bak som en annan, hon är högre på korset än i manken.
det är nog de som gör henne svår att gissa på. Hade poäng på tjocklek funnits skulle hon minst fått 9 p!
Så vi får fixa hullet lite, allt sitter bakom frambenen och bakåt ;-)
Hon rör sig fint, vill hon kan hon ta bra poäng på både skritt och trav.
Vad är då bra poäng??
Jag har fått lära mig att snitt/medel är 5x7 p. =35 p
Allt där över är väl egentligen bra/godtagbart då.
Allt över 40 är väl kanon och inget att gnälla på :-)
Men under 35p skulle jag se som en besvikelse som den tävlings människa jag är!
Förmodligen skulle jag skicka domaren till optikern av bara farten ;-)
Sen skulle jag ta med min snygga häst hem och inte låta den domaren döma igen :-) haha..


Kanske fanns de en anledning ändå att jag som handbollsmålvakt hade flest utvisnings minuter i laget?? :-)
Om jag kunde vara tyst och inte frågasätta allt jämnt så skulle jag nog klarat mig bättre i vissa sammanhang.
Men smtidigt skulle jag missat en hel del erfarenheter på vägen...
Så nej, jag är ändå glad jag lägger näsan i blöt och får ta lite smällar på vägen...
Men framåt ska jag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0