Väggarna på plats...



Idag på förmiddagen blev de hämta mer virke så vi kunde börja med väggarna.
Cm.en som fela är nu undangömd och väggarna blev så gott som klar nu ikväll.
Men vilket kanon väder de varit, dock en mardröm att spika i.
Jag som blir så lätt irriterad och okonsentrerad när de blir hett...
Då ska man bada och inte överaktivera sig.
Vi var tvungen göra ett avbrott pä någon timme.
Jag skulle pa Mary Kay fotvård och när de var klart hade flygmyrorna invarderat bygget.
FY VAD VIDRIGT DE VAR!!!
Hundra talet som gick till anfall, dom bet eller pissa på mig vad de nu är dom gör...
När halva jag var full av äckliga flygmyror sa jag till Tomas att jag pallar inte med de här...
Han tyckte inte alls de var så farligt så jag gick och satte på mig en jacka och fortsatt jag med.
Rätt som de var flög Tomas ner från ställningen! Nästan så han fick panik såg de ut som.
Då hade myrorna gett sig på han och biti/pissat på han i ställe så då gav vi upp!

In och söka på flygmyror och hur man blir av med dom...
Blaha blaha, inga vettiga tips alls..
Tills jag hitta en "svärfar" på nätet som haft samma bekymmer, han hade strött kanel..
Fram med kanelpåsen och ut och trödde över golvet samt spruta radar på de stolpar som var värst..
Bara avvakta, kl var vid 22 tiden så vi gick in och åt lunch, jag åkte upp till Tony en snabb sväng och vid 22.30 gick jag ut och kolla bygget igen å döm av min förvåning så var alla myror borta!!
Om de nu var kanelen eller nå annat som gjorde att de försvann vet jag ej men kommer pröva igen om de blir lika.
Kanel är ju bra mot mycke, diabetes bla så de är nog en riktigt bra sak att ha på lager.
Hur som hellst fixa vi de sista för dagen och kan inte mer än säga att jag är oerhört nöjd med dagen och de jobb vi presterat dessa dagar.

Tack återigen till mamma som var här någon timme och hjälpte till med Atlas samt resa väggarna.
Var ju ingen som erbjöd sig att hjälpa till med att resa dom så vi kvinnfolk tog saken i egna händer :-)

Ang delsbo så verade de som att de skulle mäta vid halv 9 och vid lunch, kom man senare skulle de självklart gå att mäta ändå så đå löser de sig med...

I morgon blire till att fixa de sista med väggarna om vädret tillåter, sen ska jag se över stall budgeten igen och se om mer pengar finns nu eller om jag ska vänta på nästa lön innan jag fortsätter...
Jag tänker inte förköpa mig utan följa allt som de var tänkt...

På återseende...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0