De kom ett gulligt monster på besök...



Ja de var nog så Atlas upplevde Elsa de första minutrarna...
Han reste ragg och gömde sig bakom mig och kissa på sig när han såg Elsa på håll.
Men bara han förstod att hon oxå var en hund så gick allt bra, de tog någon minut innan han fatta de. Han har nog aldrig sett en sån förr kanske.
Sen släppte de och de blev full fart tills han somna =)

Tidigare idag har jag mucka ur driften, fy vilket skit göra... 3 stora som gått på drift en vinter blir de ganska mycke efter även fast man tagit ut dynghögarna regelbundet, och med grus som underlag rörs de om en hel del. Önskar de gick få ut de med traktor, men de är omöjligt så de är bara bli sin egen traktor och använda armarna och skotta! Men nu är "skiten" grus och Spån ute!!
Ja främmande har löst av varandra idag, först Lena o Malin, sen kom Jenny. Sen kom Marie, Hans-Ove och Tuva med Elsa, medan dom var här kom pappa och Ingela. Så nu sover Atlas som en stock!!
Atlas var trött redan igår kväll då han lekt med brudarna, så idag har han sovit mycke på förmiddagen.
I morgon var jag inställd på att jobba 7.30-16.00, hur kul är de då att titta på schema och inse att man är på helt fel vecka och arbetstiden är en rolig delad tur?? Så de blir vackert till att kliva upp och börja 7.30-21.45 iställe... Blä för delade turer, ledigt mitt på dagen är ju bra men men...
Hästarna i lill flocken har beta i hagen ner mot ån idag igen, försöka släppa dom nere vid ån strax oxå, i morgon hade jag planera de men nu blev de ju jobba iställe. Typiskt!
Får rikta in mig på söndag eller måndag då så jag kan vara där nere med dom ett tag.
Måste väl försöka söva en stund nu då. God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0