Vad göra med file'n?!

Grilla eller helsteka i ugnen??
Den i ugnen med sås var ju inte att leka med...
Men grillat är oxå gott...
Vädret talar inte för grillen, men kanske ger sig under dagen.

Dagen börja med de vanliga, fodra djur mm.
Sen blev de en stormig promenad med Atlas och husse, blev att gå 25 minuter samt att vi blev stående och prata med Steve så vi blev ute 40 minuter. Uppskattat av Atlas...
Våra promenader börjar bli mer harmoniska igen, maktkampen avtar mer och mer...
Atlas har ju gett gärnet då vi gått, dragit i koppel, försökt hoppa och stöka på nå hemskt, helt förståligt egentligen med tanke på läget. Men jag har varit rädd han ska gå sönder, varit hård och försökt fått han lugn. När han märkt att jag blir irriterad ska han ju bjuda till lek ännu mer och vi har blivit stilla stående!
Nu när han vet att han får röra sig mer har de lättat på, de är mindre kamp från hans sida och jag är mycket lugnare i mig själv. Även Tomas har ju haft problem, så pass stora att jag försökt undvika att dom behövt gå ut. Nu är de ju omständigheten som gjort allt detta, skulle Atlas ha fått röra sig som en normal hund har detta aldrig uppstått. Men när minsta lilla ryck har kunna förstöra operationsresultatet har de blivit så här. Stackars hund har blivit behandlad just som en porslinhund!!
Normalt brukar vara återbesök hos vet 8-12 v efter operation, vi fick efter 5!!
De var ju reab kvinnan på strömsholm som boka besöket hos vet så hon måste ju tyckt att de sett så pass bra ut, så trots de problem vi haft på promenaderna så har de nog trots allt gjort att vi är där vi är idag...

Idag står en massa på tapeten, sätta hage, gå och plocka Skit, foderhämtning, å en massa mer slit göra... Får väl se vad som blir gjort och inte! Bara skönt att ta de lugnt en dag, kroppen vill ju de så får se om jag lyckas lyda den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0