Drivornas dag, snö och åter snö...



JA vad säger man??
Öppnade dörren i morse och höll knappt på komma ut!
Tyckte de var mycke snö igår, men idag var de värre. Fläckvis så är de drivor som når upp på mitt lår.
Hur Tomas lyckades ta sig till jobbet med Saab.en är ett under säger jag...
Dusty var mer vild än tam i morse, märks att hon gillar snö, Atlas fick faktiskt oxå vara lös för att kunna uträtta sina behov.
När Dusty rullade sig försvann hon helt i en driva, tur de bara är ca 3 dm ny snö där Lill flocken äter, annars har väl Bianca försvunnit helt...

Jag tyckte de var Skit tungt att skotta igår, idag känns de inte som de är någon större ide att över huvudtaget prova skotta med en skyffel ens...
DE snöar fortfarande så de här blir nog en kul dag de...
Bara de slutar yra och blåsa ska vi försöka ta oss härifrån till fots jag och Atlas, var liksom ingen ide att prova ut och gå nu i morse precis.
Undrar om jag ska ut och fortsätta mucka, Lill stallet är klart redan, bara drifter och ny stallet kvar. Misstänker de yrat in högvis hos Lena med. Lill drifterna har öppningen åt rätt håll samt att de är en stor snövall framför så dit in kommer de inte allt för mycke. Stalldörren har varit stängd hela natten, ändå var de ca 1 dm snö där inne på golvet när jag öppna. Dels så kommer de in via katt hålet sen uppe där friskluften ska in och ut kommer de oxå!
Jag är då verkligen glad att ingen resa är planerad i dag, räcker nog gott och väl att försöka ta sig ner på byn senare..

I helgen är jag ledig lördag och söndag, ska försöka mig på ett nytt recept på chili kyckling, spännande att se vad de blir! Låter då enkelt och gott iaf och Birgit säger att jag inte kommer ångra mig om jag prövar för de var Skit gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0