Veterinärbesök...

Börjar med att tacka för de 5 kommentarer jag fick på min årskrönika, kul att 5 st läst den!! God fortsättning på de nya året önskar jag er ;-)

Idag hade jag alltså tid hos veterinären för att kolla Atlas mystiska hälta, de har ju varit fram och tillbaka med den några veckor nu. Ibland syns de Mer, ibland mindre och ibland inte alls. De syns mest då han legat länge och ska upp, då haltar han till ibland, sen när de Är kallt ute syns de oftast oxå. Men bara när han går, i trav och galopp syns inget alls...
Öjvind gick noga igenom honom, hitta inget speciellt som kan ha orsakat hältan, klämde och kände, böjde och bände, så fick vi gå runt runt. Atlas verka tycka de var helt ok att vara där, var ju en snygg tjej i väntrummet som fick han på gott humör först. Men eftersom de inte gick och hitta nå direkt undra Öjvind om Atlas var en lugn kille? Men nej, han är mer vild än tam svara jag, men var inte riktigt de han mena, de han egentligen undra var om Atlas var lugn att handskas med för främmande folk. Ja du, han är ju jätte snäll mot allt och alla men hur han skulle reagera på att främmande handskas med han i såna här sammanhang har jag faktiskt ingen aning om ju.... Men Öjvind trodde de skulle gå bra men röntgen utan lugnande till honom och de trodde jag med.
Men för säkerhetsskull kolla han hjärtat utifall han behövde lugnande, sen bar vi iväg till röntgen, på med den äckliga rocken och halsskyddt, upp med killen på bordet, lägga han på sidan, jag höll fram, assistenten bak och Öjvind i mitten. Båda armbågarna knäppte han, å de fanns inga konstigheter alls där utan dom såg väldigt fin ut!
De gick alltså inte säga att, de här Är de...
Där i mot gick de utesluta att de var armbågar eller hälta pga hudproblem, å de Är skönt för mig vill jag lova!!
De kan vara någon form av växtverk, inflammation eller dyligt. Atlas får nu medicin 10-14 dagar så hoppas jag de blir bra av de. Skulle han inte svara på medicin inom några dagar skulle vi avbryta. Men fungera de ska vi tillbaka innan de Är slut och visa upp gången igen.

Vad händer annars då?
Jag har börjat jobba efter en semester vecka...
Matilda följde med hem efter jobbet i måndags och är kvar än. Hon har ridit Turbo idag första gången med sadel, hade tyglar i grimman så hon fick prova styra och stanna lite oxå, de gick toppen bra! HAN prov bet henne lite i foten för att kolla om hon skulle sitta kvar eller inte såg de ut som. Men de gjorde hon ju så klart. De svåraste momentet är nog att ta sig fram, trycka magen? vad är de? Tur nog förstår han kommandon bra så när jag smacka och Matilda tröck lite så gick de bra. Så han är lättlärd!

Sen prova vi en tur med Jenka, hon är aldrig riden utan bara sutten på och gått något enstaka steg när hon beta. Men nu var de alltså dax för allvar åt henne. Lugna fina Jenka verka tycka de var kul! Hon blev jätte pigg och framåt, inte alls rädd eller så utan mer som hon ville visa att de här fixar jag! Skönt att de gick så smidigt.. Vi skulle prova Dusty oxå men vi blev slö så vi får ta de en annan dag.

Nu ska jag nog bada eller sova tror jag...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Vad skönt att de såg "bra" ut och hoppas han blir bra av medicinen nu då!!

2011-01-06 @ 19:14:44
Postat av: Anna

Sv, japp jobbar ikväll också =) Du å?

2011-01-09 @ 12:22:45
URL: http://www.nogg.se/AnnaSall
Postat av: Marie

Hoho dags för en uppdatering snart kanske? :)

2011-01-12 @ 21:51:35
URL: http://marieivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0