Låt mig presentera Jennifer Knife!


Född 1997
E: Mack The Knife
U: Gaby Boreal

Jennie såg jag på annons, å fast jag inte skulle ha en häst till nu fastna jag för utseendet och tog kontakt med annonsören!
Efter lite efterforskning stod de klart, denna vackra rödfräs har varit med om tillräckligt i sina dagar, hon måste bara få komma till ro!
Sen juli 07 har hon haft 4 registrerade ägare, "tillridare" diverse "fodervärdar", när jag sen ser hur hon på endast någon månad blir flyttad runt runt,
Hitta detta i en Blogg, "behövt flytta jennie 2 gånger på 2 veckor. Helt sjukt, stackars häst. Hon är nu till salu igen...."
Jag kan även läsa mig till att de varit diverse problem i ridning, svår att komma upp på, kasta av folk, stel i höger varv främst.
Ser oxå att vissa hanterings problem funnits i något hem.
Ser även följande, "Så vacker ack så många problem" och en bild på jennie...
Så med de bagage denna tjej har så kände jag att här kan jag kanske hjälpa till och göra en god järning igen...

Jennie stod nu hos en fantastisk tjej som av olika anledningar ger hästar en andra chans i livet. Emma som finns på www.stallphoenix.se och jag kommer fram till att jennie kommer få de bra hos mig!
Så på tisdagen betalar jag "handpenning" vi kom överrens om och på torsdag kl 12 är hon levererad till gården!!
Så nu e jag 3.e hemmet sen augusti då.

Min tanke med jennie är att hon ska få gå som avelssto och bli mamma till min nästkommande rid häst/ponny.
Hon ska betäckas med en welsh sek c eller d och jag ska ut i djungeln av wpb aveln på besök.
Så om 4-5 år ska jag förhoppningsvis ha en ridponny åt mig själv :)

Jennie har bara visat upp en mycke bra sida här, hon söker kontakt från dag 1, går hantera lös så som borsta och kolla fötter direkt. Hon är lugn, glad och framåt. Vi får väl se om nå sämre sidor visar sig med tiden...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja här vet vi att Jennie kommer få ett hem resten av sitt liv och bara må bra =) Kul med en rödfräs som lyser upp din gård =)

2012-01-10 @ 19:31:08
URL: http://nogg.se/AnnaSall
Postat av: Linda E

Såja ! =o) Duktig Jennie..Hon e lika gamal som Melina då.

2012-01-10 @ 20:53:10
Postat av: jennie

Tack Anna :-)

Men Linda, tyckte hon var föl bara för några ar sen :-/ vad tiden går...

2012-01-10 @ 22:22:25
Postat av: Linda E

Jo jag vet, känns som det var igår man red henne men....ja det var ett tag sen =o/

2012-01-11 @ 18:08:52
Postat av: Mia

Kul att Jennifer hamnade hos dig, hoppas att hon får vara kvar. Hon är en superhäst att hantera från marken, hur go som helst. Tyvärr är det lite mer jobb från ryggen och fungerar inte 100. Jag hade jennifer några månader och vi fungerade inte alls så bra ihop i ridningen tyvärr. Men annars är hon en superhäst, fungerar bra ihop med andra hästar, lite stoig men inte mer än så. Hoppas att det fungerar bra hos dig!

2012-01-12 @ 19:55:45
Postat av: Barbro

Hej

Här är det "mormor" som hör av sig (Emmas mamma och mormor till alla hennes djur :) Glad att se att Jennie trivs hos dig, hon är en underbar häst och har ett mycket trevligt sätt. Jag hanterade henne väldigt mycket under tiden hos oss och kunde se hur hon utvecklades från att vara ganska nervös o rädd att bli lämnad själv, till att bli en lugn och rofylld tjej.Saknar den lilla rödtotten jättemycket och kommer att följa hennes fortsatta liv hos dig så mycket jag kan. Tror också att om hon för fortsatt massage där hon ömmar o har ont så kommer hon att bli bättre med tiden.Ge henne en stor puss på mulen från "mormor". Må så gott!

2012-01-17 @ 12:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0